Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا الماسی، کارشناس صنعت لبنیات، با انتقاد از مصوبات تعزیراتی در خصوص قیمت تمام شده شیر اعلام کرد: قیمت تمام شده شیر خیلی بیشتر از مصوبات تعزیرات بوده و این اتفاق دامدار را مجبور به فروش گاوهایش به عراق و افغانستان به جای توزیع شیر کرده است.

وی راهکار ستاد تنظیم بازار در خصوص جلوگیری از این اتفاق را اشتباه توصیف کرد و ادامه داد: امروز تعزیرات برای جلوگیری از فروش دام، به جای توزیع، قیمت شیر درب کارخانه 2000تومان اعلام کرد که این مهم باعث افزایش کلی قیمت شیر و سایر لبنیات می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس صنعت لبنیات، با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی نباید بیش از این افزایش یابد، افزود: به تبع افزایش قیمت شیر، قیمت محصولات لبنی نباید افزایش بیابد، چراکه از قبل افزایش قیمت بر این محصولات اعمال شده است.

این کارشناس صنعت لبنیات، گفت: بر خلاف باور همه، شیر خام رابطه مستقیم با ارز دارد؛ زیرا دانه های دام مثل ذرت، جو و سویا همه وارداتی است و از این جهت به این صنعت تاثیر مستقیم می گذارد.

الماسی افزایش قیمت ظروف پتروشیمی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه را از دیگر عوامل گران شدن فراورده‌های لبنی اعلام کرد، و اضافه کرد: کارخانه‌های پتروشیمی که ظروف لبنیات را تولید می‌کنند به جهت رشد هزینه‌هایشان، قیمت کالاهایشان را افزایش دادند اما کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی به جای اعمال این افزایش قیمت در محصول نهایی، قیمت فراورده‌های خود را افزایش داده اند.

این کارشناس تاکید کرد: علاوه بر دو رکن مذکور باید بگویم اکنون نظاره گر این نیز هستیم که حمل کالا ها نیز با مشکل جدی روبه روست و راننده ها به آسانی سابق بارگیری نمی کنند و این اتفاق باعث دوبرابر شدن قیمت بارنامه شده است.

الماسی راه حل مشکل قیمت لبنیات را رقابتی کردن این حوزه ارزیابی کرد و گفت: نهاد های نظارتی در این حوزه اگر بخواهند درست عمل کنند، باید قیمت را به قیمت واقعی تبدیل نموده و نگاه نظارتی خود را به سمت رقابتی کردن این حوزه سوق دهند، به نظر بنده در جهت حل مشکلات وارده در این صنعت، بازار رقابتی را ایجاد کنند .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت شیر لبنیات فروش دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب