Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند، امشب در اجتماع منتظران ظهور در مسجد امام حسین بیرجند با طرح این پرسش که در این دوره غیبت مهمترین وظیفه و عمل ما چه باید باشد، اظهار داشت: ما مراحل قبلی را و اصل و اعتقاد به ائمه را طی کردیم و گرفتار غیبت کبری هستیم و در این دوره گرفتاری بالاترین عمل به معنای واقعی کلمه انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: بین واقعیت تا ادعا فاصله زیادی است اگر منتظریم که امام زمان فردا ظهور کند و جزو سربازان واقعی و پا به رکاب هستیم جزو منتظران واقعی نیز هستیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امروزاستکبار  در قدرت نظامی و استکباری و سیاسی در رتبه اول دنیا هستند فلذا هم زر دارند و هم زور و هم تزویر، گفت: مردم آن موقع نیز مانند امروز به ستوه آمده بودند و از این جهت هم این زمان با آن زمان قابل مقایسه است و از نظر سوم هم مردم کوفه منتظر امام حسین بودند که به این نابسامانی ها پایان بدهند و ما هم منتظر امام زمان هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: مانند مردم کوفه که اکثریت قریب به اتفاق مردم امتحان پس داده بودند، ما امتحانمان را هنوز نداده ایم، مردم کوفه منتظر واقعی نبودند زیرا وقتی که پای عمل به میان آمد باعث شد که مشخص شود منتظران واقعی چه کسانی هستند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اصحاب امام حسین سه ویژگی داشتند که ما نیز باید در خودمان ایجاد کنیم و گرنه ممکن است کم بیاوریم، اظهار داشت: اولین ویژگی این بود که یاران امام حسین نسبت به حقیقت معاد و توحید و اهل بیت به یقین رسیده بودند و لذا در نتیجه این یقین توانستند از عهده این امتحان برآیند.

وی تاکید کرد: ما باید این یقین را درخودمان ایجاد کنیم فلسفه تمام عبادات رسیدن به یقین است و اگر نرسیدیم و محک تجربه که به میان بیاید خدای نکرده ممکن است سیاه رو بشویم.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: ما شرک جلی نداریم اما به شرک خفی ممکن است مبتلا باشیم که اگر ایمان ها خالص نباشد، ممکن است به زمین بخوریم و ایمان مراتبی دارد که ممکن است مراتب ایمانمان ضعیف باشد و باید آن را تقویت کنیم و تا فرصت داریم باید استفاده کنیم و اگر ایمان ها را قوی کنیم می شود جزو منتظران واقعی حضرت مهدی قرار گرفت.

امام جمعه موقت بیرجند دومین ویژگی یاران امام حسین را طهارت باطن دانست و افزود: اینکه مردم کوفه از وجود امام حسین نتوانستند استفاده کنند نبود طهارت باطن است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه باید خدا و پیغمبر و دین از همه چیز برای ما باارزش تر باشد و تعلقی غیر از خدا در باطن برای ما نباشد، بیان داشت: این یعنی آزادگی و ما باید روی خودمان کار کنیم و چشم انداز ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: هدف نهایی باید فقط خدا باشد که این توحید عملی است و این بود که یاران امام حسین توانستند شب عاشورا فداکاری کنند.

حجت الاسلام مختاری اکثریت مردم کوفه را دارای مشکلاتی برشمرد که به سه دسته تقسیم شدند و عنوان کرد: يک دسته آدم های طماعی بودند که جلوی امام حسین ایستادند.

وی افزود: در این زمینه روایات متعددی داریم که در برابر امام زمان هم مقاومت زیادی می شود اما کسانی که هنگام ظهور در برابر امام می ایستند درواقع با آیات قرآن می ایستند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دومین گروه کسانی بودند که راحت طلب و بی تفاوت بودند و نیامدند برای امام حسین شمشیر بزنند که امروز هم از این قبیل افراد زیاد داریم، این بی تفاوتی ها با انتظار واقعی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دسته سوم هم آماده بودند ولی می گفتند باید خود امام را یاری کنیم نه مسلم را و چون این اشتباه را کردند باعث شد که امام حسین به کوفه نرسد، تصریح کرد: امام زمان قرار نیست با زور دنیا را اصلاح کنند و 313 نفر از فرماندهان اصلی او هستند، ما نیاز داریم نظامی با محوریت مردم درست کنیم و باید این راه را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه امروز پرچم اسلام در دستان حضرت آیت الله خامنه ای است و همه باید زیر چتر ایشان باشیم گفت: گاهی منیت ها باعث می شود انسان راهش را جدا کند که در این صورت اسلام و شیعه ضربه می خورد و امروز انتظار واقعی یعنی در غیبت امام زمان ولی فقیه را یاری کردن.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد که امام حسین شهید شود این بود که رهبر سیاسی زمان را حمایت نکردند و امروز باید از ولی فقیه به عنوان جانشین سیاسی امام زمان حمایت کنیم  و در این امتحان کوچک انقلاب سرفراز باشیم تا در امتحان بزرگ ظهور کم نیاوریم.

انتهای پیام/


 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی درباره اینکه برخی واحدهای تولیدی مانند تولیدکننده فولاد مواد اولیه خود را ریالی دریافت می‌کند اما محصول نهایی را دلاری به فروش می‌رساند، گفت: این کالاها یا باید براساس قیمت تمام شده بعلاوه سود به بازار ارائه شود یا براساس قیمت‌های جهانی که دولت قیمت جهانی را پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله بین قیمت واقعی این کالاها با نرخ جهانی بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است در شرایط که این موضوع یک فرصت است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم نه تنها صادرات انجام نمی‌دهیم بلکه کالاها را نیز به قیمت جهانی به مردم می‌فروشیم.

وی اضافه کرد: فاصله بین قیمت جهانی و قیمت واقعی این کالاها به جیب دولت می‌رود زیرا دولت صاحب فولاد، سیمان، پتروشیمی و... است البته منظور از دولت فقط دولت فعلی نیست همه دولت‌ها همین سیاست را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تصمیم مشخصی در این زمینه اخذ کند؛ یا این کالاها به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد یا اگر قرار است به قیمت جهانی به دست مردم برسد حقوق و دستمزد نیز باید جهانی باشد.

دیگر خبرها

  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت/ نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد