Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد برگزاری جشنواره فیلم رضوی به میزبانی یزد را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و استعدادهای هنری جوان دانست.
کوچک‌‌زاده به نقش مؤثر این جشنواره در تولید آثار ارزشمند و ارتقای توانمندی فیلم‌سازان جوان اشاره کرد و گفت: این جشنواره توانسته در کشور جریان‌ساز باشد و تکرار این‌گونه جریان‌سازی‌ها در حوزه فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که موضوع این جشنواره بیشتر در مورد فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی‌ ـ ایرانی است، افزود: آثار خوبی در سال‌های اخیر توسط هنرمندان و فیلم‌سازان سراسر کشور در بخش‌های داستانی کوتاه و مستند مرتبط با جشنواره تولید و موجب افزایش اعتبار این رویداد سینمایی شده است.
رئیس حوزه هنری استان یزد بیان کرد: هنرمندان، سینماگران و علاقه‌مندان باید با حضور خود بر رونق و گرم‌تر شدن این رویداد هنری در استان بیفزایند.
این مقام مسئول، قیمت تمام شده بسیار بالای فیلم‌ را از جمله مشکلات فیلمسازان برشمرد و گفت: به رغم مشکلات با بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها می‌توان فیلم‌‌های خوبی تولید کرد.
کوچک‌زاده افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بازگشت سرمایه در حوزه فیلم کوتاه داستانی، مستند و سینمای تجربی برای فیلم‌سازان و فعالان این عرصه فراهم شود.
وی ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی هدفمند، بخش عمده‌ای از هزینه‌ جشنواره‌ها را به کارگاه‌های آموزشی، ارتقای دانش فیلم‌سازان جوان، کیفی‌سازی فیلم‌ها و تولید آثار بعدی هنرمندان اختصاص داد.
این مقام مسئول با اشاره به مشارکت هنرمندان در برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: در استان یزد هنرمندان متولی برگزاری جشنواره هستند که این امر موجب بلوغ و تجربه آنان می‌شود.
رئیس حوزه هنری یزد ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره فیلم رضوی تصریح کرد: بی‌تردید با حمایت‌ ویژه‌ از فیلم‌سازان جوان در سال‌های آینده شاهد آثار خلاقانه و باکیفیت‌تر در این جشنواره خواهیم بود.
یادآور می‌شود سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی 27 تا 29 آبان و مراسم اختتامیه 30 آبان در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد جشنواره ملی فیلم رضوی یزد حوزه هنری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری