Web Analytics Made Easy - Statcounter

رانندگانی که مسافران را به شهرستان‌ها می‌برند در طول روز یا با عابران پیاده درگیر می‌شوند، یا با اهالی کسبه در جنگ لفظی‌اند و یا با رانندگان عبوری بر سر ترافیکی که ایجاد کرده‌اند دعوا دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تا تهران فاصله‌ای زیاد دارد و در مرکز شهر واقع شده است اما از قدیم‌الایام آن را دروازه تهران نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه از بلوار 29 بهمن به سمت ائل‌گلی نپیچید و چند متری را مستقیم راهی شوید به نقطه‌ی شروع دروازه تهران رسیده‌اید که علی‌رغم جلوه‌ای نه‌چندان مطلوب، دقیقاً صراط الوصالِ مایه‌دارهای تبریز است.

از سمت راست به شهرک یاغچیان، پرواز و ائل‌گلی می‌خورد و از سمت چپ به شهرک ولیعصر؛ راهِ مستقیم آن نیز بی‌پایان است و به انبوه‌سازان شهر ختم می‌شود اما از خودِ دروازه تهران به نیکی یاد نمی‌شود و هر زمانی نام آن به میان می‌آید عده‌ای بی‌درنگ خودروهایِ مسافرکش زوری را در ذهن‌شان تصویرسازی می‌کنند.

رانندگانی محترم اما سمج که برای کسب روزی‌شان اول دروازه تهران را قرق کرده‌اند و در جست‌وجوی افرادی هستند که قصدِ عزمیت به شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی را دارند. سوالاتِ مکرر این رانندگان از عابران پیاده گاهی روی اعصاب شهروندان خش می‌اندازد و بعضاً با اصرار مسافرکش‌ها به سوار کردن کسانی که اصلاً قصد حضور در شهرستان‌ها را ندارند کار به جنگ لفظی و در اصطلاح عامیانه به «یخه جیرماخ» می‌کشد.

اما این پایانِ ماجرا نیست و دروازه تهران صرفاً در رانندگانی که مسافر مشگین‌شهری را به‌زور می‌خواهند اهر و ورزقان ببرند ختم نمی‌شود. این رانندگان یک دشمن مشترک دارند و آن‌ها کسبه‌ی دروازه تهران‌اند که برای تسخیر فضای مقابل مغازه‌شان به ادارات و نهادهای مختلف مراجعه و نامه‌نگاری کرده‌اند.

یکی از مغازه‌داران دروازه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به اعتراضات‌شان می‌گوید: از دستِ رانندگان آرامش نداریم و در طول روز شاهد کسانی هستیم که با خودروهای پلاک شخصی فریاد اهر، ورزقان سر می‌دهند و راه‌بندان ایجاد می‌کنند.

وی با طرح این ادعا که عده‌ای از آنان آداب معاشرت را رعایت نمی‌کنند و بارها قصدِ مسافربری‌شان در نگاه عموم تمسخر شهروندان و حتی ایجاد مزاحمت تلقی شده است، عنوان می‌کند: بارها کسبه از آنان خواسته‌اند مثابل مغازه‌هایشان را ترک کنند ولی گوش شنوایی وجود ندارد.

این مغازه‌دار تبریزی وجود مسافرکش‌ها را در کاهش تعداد مشتریان خود موثر می‌داند و خاطرنشان می‌سازد: آن فردی که می‌خواهد از مغازه‌مان خرید کند یا در سدِ این مسافرکش‌ها گیر می‌کند و به زور می‌خواهند او را سوار کنند و یا آنکه جایِ پارک پیدا نمی‌کند و راه مستقیم را در پیش می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: شاید باورتان نشود ولی بعضاً این رانندگان به‌زور می‌خواهند بنده را هم سوار کنند و بایستی به تک تک آن‌ها توضیح دهم صاحب مغازه‌ام و می‌روم کاسبی‌ام را کنم!

در هنگام گفت‌وگو با این مغازه‌دار حضور افسر راهنمایی و رانندگی در صحنه توجهم را به‌خود جلب می‌کند، به‌همراه مغازه‌دار خود را به او می‌رسانم و می‌پرسم آقا چرا با این‌ها برخورد نمی‌کنید؟ مگر نمی‌بینید با سدمعبر ترافیک ایجاد کرده‌اند؟ پاسخ می‌دهد اینجا در عرف به‌عنوان محل مسافرکشی شناخته شده است و همه‌شان را نمی‌شود پراکنده کرد.

در این هنگام مغازه‌دار که حسابی کلافه و عصبانی است، می‌گوید: درست زیر تابلوهای پارک ممنوع و حمل با جرثقیل ایستاده‌اند، اگر ما بودیم تا حالا ده‌بار جریمه‌مان می‌کردید، دردمان را به چه کسی بگوییم، وانت‌بار هم نیستند زنگ بزنیم شهرداری جمع‌شان کند.

از آنجا که رانندگان در برابر سوالاتی همچون چرا ترافیک ایجاد کرده‌اید و علت اصرارتان به مسافرکشی در این محل و اجبار عابران به همسفری با شما چیست، گارد می‌گیرند امکان گفت‌وگو با آنان فراهم نمی‌شود اما مسلماً روی کاغذ حق با کسبه‌ایست که طبق قانون خواهان برخورد با سدمعبرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • هوادار ۳- مس سونگون ۱: حذف در پایتخت
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • فیلم/ استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد