Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان پس از اظهارات حزب «جنبش ملی اسلامی» مبنی بر عدم معرفی نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، برای جلب حمایت ازبک‌ها در انتخابات سال آینده به دیدار ژنرال دوستم رفت. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی افغانستان که در پی «اختلافات جدی با سیاست‌های سطح رهبری دولت» از سمت خود استعفا کرد و چندی پیش نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود به دیدار ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور افغانستان و رهبر «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان» رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی «آریانا» دو طرف در این دیدار درباره وضعیت امنیتی افغانستان، روند صلح و انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت‌وگو کردند.

تاکنون جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است اما هفته گذشته «بشیر احمد ته‌ینج» سخنگوی حزب جنبش اعلام کرد که ژنرال دوستم در انتخابات آینده نامزد نخواهد شد اما این حزب برای حضور قدرتمند در انتخابات تلاش می‌کند و از اینرو افرادی را برای کسب کرسی معاونت اول ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

ژنرال دوستم علاوه بر رهبری حزب جنبش ملی اسلامی از اعضای محوری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، اپوزیسیون بزرگ و قدرتمند دولت، نیز هست و حمایت ژنرال از رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال 2014 از دلایل مهم تمام شدن انتخابات به نفع غنی بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد