Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفر سوم وزنه برداری جهان گفت: با توجه به آسیب دیده گی‌ام انتظار مدال از خودم نداشتم و می خواهم در آینده من هم مثل سهراب مرادی و تالاخادزه و مارتیروسیان اعوجبه وزنه برداری جهان باشم.

رضا بیرالوند در گفت و گو با ایسنا درباره عملکرد خود در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۸ بیان کرد: با توجه به آسیب دیدگی که داشتم از خودم راضی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته من به پزشک که مراجعه کرده بودم به من گفته بود وزنه نزنم چون امکان دررفتگی کتفم وجود دارد اما دوست داشتم در این مسابقات وزنه بزنم. حالا انتظار مدال از خود نداشتم و فقط می خواستم وزنه‌های خوبی بزنم و سال بعد مدال بگیرم.

او در مورد تغییر وزن خود از ۹۶ به ۱۰۲ کیلوگرم نیز گفت: وزنی که قرار بود در آن شرکت کنم ابتدا ۹۶ کیلوگرم بود و از لحاظ مدال برایم فرقی نداشت و آنجا هم سوم می شدم  اما با مشورتی که با آقای برخواه سرمربی تیم ملی داشتم چون کتفم آسیب دیده بود و وزنم ۹۸ کیلوگرم بود برای اینکه باید ۲ کیلو وزن کم می کردم و احتمال آسیب دیدگی ام بیشتر می شد بنابراین به دسته ۱۰۲ کیلوگرم رفتم. در این وزن هم رقابت خیلی خوبی وزنه برداران داشتند. سال دیگر هم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می زنم اما برای المپیک به ۱۰۹ کیلوگرم خواهم رفت. چون با توجه به مشکل آسیب دیدگی ام باید وزنم را بالا ببرم تا کمتر به کتفم فشار بیاورد.

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند در دسته ۱۰۹ کیلوگرم رقابت برای کسب مدال سنگین تر باشد، تاکید کرد: فرقی نمی کند، چون برای المپیک هر وزنی که باشی باید وزنه‌ها را بزنی تا مدال بگیری.

نفر سوم جهان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه از رقابت کدام وزنه برداران در مسابقات جهانی لذت برده است ، تصریح کرد: رقابت سهراب مرادی را دیدم که خیلی خوشم آمد و رقابت سیمون مارتیروسیان در دسته ۱۰۹ و تالاخادزه در دسته فوق سنگین را هم تماشا کردم که بسیار خوب بود. به هر حال این سه نفر جزو اعجوبه‌های وزنه برداری جهان هستند . من هم می‌خواهم در سطح  آنها باشم و مثل آنها یک اعجوبه باشم.

او در مورد کنار آمدن با جو مسابقات مسابقات بزرگسالان جهان در اولین حضورش نیز گفت: کمی تجربه داشتم البته در رده های دیگر. اما جو مسابقات بزرگسالان به گونه دیگر بود. البته نفراتی مثل آقای سهراب مرادی  و آقای هاشمی که تجربه داشتند، ما راهنمایی می کردند و خدا را شکر جواب هم داد.

بیرالوند درباره ی رقابت سختی که وزنه برداران ایران برای دوسهمیه المپیک ۲۰۲۰ خواهند داشت، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد رقابت سخت است . البته نظر من این است تنها کسی که ۱۰۰درصد به المپیک می رود سهراب مرادی است  و یک سهمیه دیگر هم داریم که بین وزنه برداران دسته ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم یکی از آنها می روند.

او در مورد رقابت با علی هاشمی نیز گفت: علی هاشمی وزنه بردار جنگنده و البته از دوستان خوب  من است. من در یک ضرب مسابقات جهانی مدال نگرفتم اما علی هاشمی با وجود اینکه خودش باید وزنه می زد با من صحبت کرد و گفت اشکالی ندارد یک ضرب مدال نگرفتم و هنوز مدال دوضرب و مجموع مانده است و او واقعا مرد بزرگی است.

بیرالوند در پاسخ به این پرسش که وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را چند مرتبه در تمرینات زده بود، تاکید کرد: در تمرینات ۱۹۰ یک ضرب  و ۲۲۵ دوضرب را زده بودم اما چون آسیب دیدم مجبور شدم سبک وزنه بزنم . ۲۰۷ کیلوگرم را در حرکت اول دوضرب دست کم گرفتم و انداختم اما حرکت های بعدی را با فکر مهار کردم.

دارنده مدال برنز در مورد حضور در قطر کاپ نیز بیان کرد: با توجه به اینکه کتفم درد می کند و باید درمان کنم با آقای برخواه مشورت کردم که اگر قطر کاپ بروم ممکن است بعدا به مشکل برخورم از این رو فعلا دنبال درمانم هستم.

او در پاسخ به این پرسش که لحظه ای که روی سکوی جهانی قرار گرفت چه حسی داشت، تصریح کرد:خوشحال بودم  که دل مردم را شاد کردم .آرزوی من و علی هاشمی این بود که دوپرچم ایران را همزمان به اهتزار درآوریم و واقعا لحظه ای که دو پرچم ایران برافراشته شد، لذت بخش بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رضا بیرالوند وزنه برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفانش را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفان قاسمپور را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی مشخص شد