Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:51:20 GMT

چرا ارتش آمریکا در مشکل جدی به سر می‌برد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۹۶۸

چرا ارتش آمریکا در مشکل جدی به سر می‌برد؟

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی به بررسی چالش‌ها و معضلات بزرگ ارتش ایالات متحده پرداخته است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال اینترست، ایالات متحده اکنون با پنج چالش مهم از جمله چین، روسیه، ایران، کره شمالی و تروریسم روبرو است. این در شرایطی است که ارتش آمریکا کمترین تعداد نظامی را از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج گزارش اخیر کمیسیون راهبرد دفاع ملی که به تازگی منتشر شده است، به جمع بندی های مهمی دست یافته است که تبعات سنگینی برای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت. در گزارش 64 صفحه ای کمیسیون راهبرد دفاع ملی یک تصویر کلی از وضعیت دفاع ملی آمریکا ترسیم شده و شرایط فعلی در زمینه دفاع ملی "یک بحران بزرگ" توصیف شده است. تهیه کنندگان این گزارش خواستار رسیدگی فوری به شرایط فعلی در زمینه های مختلف دفاع ملی شده اند.

بر اساس این گزارش، قانون دفاع ملی 2017 میلادی به این کمیسیون اجازه داده است تا راهبرد دفاع ملی ایالات متحده را مورد بازنگری قرار داده و توصیه های لازم را برای اصلاح و تکمیل راهبرد دفاع ملی مطرح نماید.

اعضای این کمیسیون همگی کارشناسان امنیت ملی هستند که نیمی از آنها توسط جمهوریخواهان و نیمی دیگر از سوی دموکرات ها انتخاب شده اند. به طور کلی اعضای این کمیسیون با راهبرد دفاع ملی که دولت آمریکا در ژانویه 2018 میلادی منتشر کرده، موافقت نموده اند.

این راهبرد تمرکز اصلی خود را بر اهمیت ائتلاف و اتحاد نظامی، افزایش آمادگی و دستیابی به اصلاحات ساختاری در پنتاگون قرار داده است. البته این کمیسیون به برخی کمبودها و نواقص در راهبرد دفاع ملی اشاره کرده است. اعضای این کمیسیون شک و تردید دارند که وزارت دفاع آمریکا طرح و برنامه ها و نیروی کافی را برای دستیابی به اهداف دفاعی اعلام شده در این راهبرد در اختیار داشته باشد.

این گزارش در ادامه افزود: ایالات متحده اکنون با 5 چالش مهم یعنی روسیه، چین، ایران، کره شمالی و تروریسم روبرو شده است. این در حالی است که ارتش آمریکا اکنون کمترین تعداد نیروی نظامی را از زمان پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دارد. بی شک ایالات متحده اگر می خواهد به اهداف تعیین شده در این راهبرد دست یابد، نیاز به نیروی نظامی بیشتری دارد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که برای اجرای اهداف تعیین شده در راهبرد دفاع ملی نیاز به 355 فروند کشتی دارد ولی در شرایط کنونی تنها 286 فروند کشتی در اختیار نیروی دریایی آمریکا است. نیروی هوایی نیز اعلام کرده است که به 386 اسکادران نیاز دارد ولی در شرایط فعلی 312 اسکادران دارد. ارتش اعلام کرده است که به بیش از 500 هزار سرباز فعال نیاز دارد ولی اکنون 476 هزار سرباز فعال دارد.

این کمیسیون همچنین به ناکافی بودن منابع لازم برای دستیابی به اهداف مطرح شده در راهبرد دفاع ملی اشاره کرد و نوشت: بی شک منابع و ابزارهای در دسترس برای دستیابی به اهداف راهبرد کافی نیست. قانون موسوم به کنترل بودجه در سال 2011 میلادی عملا موجب حذف 539 میلیارد دلار از بودجه پنتاگون شده است و این مساله تاثیرات نامطلوبی بر آمادگی، مدرنیزه کردن و ابعاد ارتش آمریکا داشته است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است که برای بازسازی ارتش هر سال باید بودجه نظامی آمریکا 3 تا 5 درصد افزایش یابد. این در شرایطی است که بودجه پنتاگون در سال مالی 2020 میلادی با کاهش 4.5 درصدی روبرو می شود.

این کمیسیون همچنین خواستار تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا و همین طور در منطقه آسیا اقیانوسیه شده است. کارشناسان امنیت ملی نیز از این مساله کاملا حمایت می کنند و آن را برای افزایش قدرت بازدارندگی آمریکا در برابر تهدیدات نظامی الزامی ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است

وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت انجام عملیات «وعده صادق»، این عملیات را یک آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در پیامی به مناسبت انجام عملیات «وعده صادق»، این عملیات را یک آغاز و طلیعه راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر‬ اطلاعات‬ در این پیام تبریک تصریح کرد: عملیات تنبیهی و کوبنده‌‏ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به نام مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) مزین و در پاسخ به جنایت وحشیانه‏‌ی خبیث‏‌ترین مولود نامشروع اردوگاه استکبار در منطقه صورت گرفت، یک بار دیگر آوازه‏‌ی انقلاب مقدس اسلامی و نام امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظّله العالی) رهبر حکیم انقلاب و ملّت مقتدر ایران اسلامی را بر تارک افکار جهانیان نشاند و فصلی نو از حقانیت و ظلم ستیزی و یاری مظلومان و اقتدار را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران گشود.

وی افزود: عملیات سنگین، متهورانه، ترکیبی و راهبردی «وعده صادق» که توسط جان بر کفان دریا دل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با همکاری تنگاتنگ دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛ نه تنها داعیه‏‌ی قدرت نظامی و پر آهنین رژیم حقیر جنایت پیشه‌‏ی کودک‏‌کش را بر باد داد، که هیمنه‏‌ی پرطمطراق مسئولین غربی و حامیان سینه چاک آن رژیم جعلی و موقت را نیز منهدم کرد.

خطیب ادامه داد: «وعده صادق»، رژیم کودک کش و جنایتکار و اشغالگر را سخت تنبیه نمود، و بار دیگر ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه‏ در باشگاه استکبار غربی را برای جهانیان آشکار و پیام اقتدار، استقلال و عزت انقلاب اسلامی و تدبیر و حکمت و قاطعیت رهبر حکیم انقلاب اسلامی و سلحشوری، توانمندی، قاطعیت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و حمایت منسجم، فعال و انقلابی ملّت ایران را فریاد کرد و این همه، صرفاً یک آغاز و طلیعه‏‌ی راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر اطلاعات افزود: این عملیات از طرفی با حمایت بسیاری از ملت‌ها و کشورها مواجه شد که جای قدردانی و سپاس دارد و از طرف دیگر برخی از دولت‌ها از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی حمایت و یا مساعدت نمودند که این ننگ تا همیشه تاریخ بر پیشانی آنان خواهد ماند.

خطیب تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه‌ی اطلاعاتی کشور، این افتخار آفرینی تاریخی و سترگ را صمیمانه به فرماندهی معظم کل قوا مدّظّله العالی، ملت عظیم الشان و قدرشناس ایران، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه‏‌ی سرافراز و پر افتخار مقاومت اسلامی، تمامی آزادی‌خواهان و مسلمانان، ستمدیدگان و مظلومان تحت ستم نظام آمریکایی و ایادی آنها و به ویژه، به ملت مقاوم فلسطین و مردم مظلوم و رنجیده‏‌ی غزه تبریک و تهنیت می‌گویند و به روان پاک حضرت امام خمینی (ره) کبیر و شهدای بزرگ راه قدس، به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می‌‏فرستیم.

کد خبر 745304

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • ببینید | شکست راهبرد‌‌‌‌ تهاجمی رژیم صهیونیستی
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • امیرعبداللهیان در نیویورک: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری خواهیم داد | حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست
  • شکست راهبرد تهاجمی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است