Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس خبری بلومبرگ طرح‌های ساخت خطوط لوله گاز «جریان شمالی-۲»، «قدرت سیبری» و «جریان ترکیه» را عامل تقویت نفوذ روسیه در قاره آسیا و اروپا دانسته و "دونالد ترامپ" را بزرگترین دشمن روسیه در عرصه انتقال گاز به اروپا نامیده است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو،آژانس خبری بلومبرگ با انتشار مطلبی، چنین نوشته است: روسیه به عنوان بزرگترین استخراج کننده گاز طبیعی در جهان، با کمک سه طرح بزرگ ایجاد خط لوله گاز: «جریان شمالی-2»، «قدرت سیبری» و «جریان ترکیه» در حال افزایش نفوذ خود در دو قاره اروپا و آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس خبری یادآور شده که روسیه که از پایان جنگ جهانی دوم به این طرف در حال انتقال گاز طبیعی به اروپا است و تاکنون تامین کننده یک سوم کل تقاضای کشورهای اروپایی بوده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، تا سال 2025 مسکو بیش از 40 درصد از گاز منطقه اورآسیا را تامین خواهد کرد. افزایش تقاضا برای گاز روسیه در چین و سایر کشورهای آسیایی به این مسئله کمک خواهد کرد.

البته افزایش انتقال گاز طبیعی از روسیه، اروپا را در وضعیت مناسب تری از لحاظ تامین انرژی قرار خواهد داد. در عین حال تحلیلگران بلومبرگ یادآور شده‌اند که طرح‌های انتقال گاز طبیعی روسیه دارای یک دشمن بسیار جدی، یعنی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکاست که قصد دارد بازارهای اروپایی را برای خرید گاز مایع از آمریکا آماده ساخته و برای به همین منظور به شدت با تحقق طرح خط لوله «جریان شمالی- 2» مخالفت می‌کند.

مقامات واشنگتن بارها از «خطرات» این طرح انرژی روسی صحبت کرده و معتقدند که تحقق آن به امنیت اقتصادی و راهبردی کشورهای اروپایی آسیب جدی وارد می‌کند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی از جمله آلمان که خود در اجرای این طرح مشارکت دارد، بر قابل اطمینان بودن روسیه به عنوان یک شریک حساب کرده و قصد ندارد از این طرح که منافع اقتصادی زیادی برای این کشور دارد صرف‌نظر کند.

مقامات روسی نیز بارها خواستار آن شده‌اند که از سیاسی کردن این طرح تجاری خودداری شود و تاکید کرده‌اند که تنها هدف خط لوله جریان شمالی-2 تامین انرژی مصرفی کشورهای اروپایی است.

لازم به یادآوری است که خط لوله «قدرت سیبری» بلندترین خطوط لوله گاز در جهان است که باید گاز طبیعی روسیه را به کشور چین برساند و بیش از 90 درصد آن تکمیل شده  و تحویل نخستین محموله گاز آن در سال اواخر سال 2019 خواهد بود.

خط لوله گاز «جریان ترکیه» نیز با ظرفیت انتقال بیش از 30 میلیارد مترمکعب گاز طبق توافق روسیه و ترکیه در حال احداث بوده و ساخت بخشی روسی آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,87,89,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و در نخستین مقصد سفر خود به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره راه‌های ادامه حمایت از اوکراین و جلوگیری از تشدید جنگ در غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی اعلام کرد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تأیید خبر سفر بلینکن به اروپا طی هفته آینده گفت: هدف از این سفر تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو است.

میلر تاکید کرد: بلینکن در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد ادامه حمایت از اوکراین تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش بحران در غزه و سایر موضوعات مهم گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در بروکسل در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بلینکن هچنین با وزیرخارجه اوکراین دیدار خواهد کرد و در بلژیک، در ششمین اجلاس اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

پیشتر، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است.

کد خبر 6063927

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • بهترین تیم‌های اروپا از حیث خلق موقعیت در جریان بازی
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ