Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اصغر نجاری (دبیر خانه کارگر زنجان) درباره پیگیری مطالبات کارگران روغن نباتی جهان گفت: جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی روغن نباتی جهان و کارگرانش از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده اما اقدام جدی که نشان از رفع مشکلات کارگران این واحد داشته باشد، مشاهده نشده است.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا در محل فرمانداری برگزار شد، مقرر شد فعالیت کارخانه از سر گرفته شود و کارفرما حداقل بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر اینصورت فرمانداری می‌تواند از اختیارات خود برای مشخص کردن  وضعیت کارخانه و کارگران استفاده کند.

طبق اظهارت دبیر خانه کارگر زنجان؛ در حال حاضر نابسامانی اوضاع شغلی و معیشتی کارگران روغن نباتی جهان  به حدی رسیده است که نیاز به اقدام جدی مسئولان در استان دارد. در صورتی که کارفرمای کارخانه نخواهد به تعهدات خود در قبال  کارخانه و کارگران پایبند باشد، دولت می‌تواند اختیارات کارفرما را از این واحد تولیدی سلب و مسئولیت آن را به خود کارگران بسپارد.

او گفت: متاسفانه تا امروز مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی نشان داده‌اند و از مدتها قبل فعالیت تولیدی آن را به حداقل کاهش داده‌اند.

 نجاری با بیان اینکه جدا از مشکلات کارخانه چندین ماه مطالبات مزدی کارگران این واحد صنعتی پرداخت نشده و آنان به دنبال وصول مطالبات صنفی خود مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زنند، در ادامه تصریح کرد: برخی مشکلات رفتاری مدیریتی موجود نیز ناراحتی کارگران را تشدید کرده که عبور از مشکلات موجود نیازمند اعتماد متقابل و ایجاد فضای دوستانه کاری است.

به گفته وی؛ در کارخانه روغن نباتی جهان زمانی حدود ۶۰۰ نیروی کارگری دائم و قرارداد موقت کار می‌کردند اما بعد از تغییر مدیریت، مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز و به تدریج از تعداد کارگران به حداقل ۱۰۰ نفر کاسته شد.

دبیر خانه‌ کارگر زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه روغن نباتی جهان از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است. از این رو انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید.

وی در بخش پایانی سخنان خود؛ خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن روغن نباتی جهان و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن شد و افزود: از شخص استاندار زنجان به عنوان بالاترین مقام استانی می‌خواهیم پیگیر مشکلات کارگران روغن نباتی جهان که منجر به گسترده شدن اعتراض کارگران در استان می‌شود، باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات گردشگری کاشان از زبان مسافران+فیلم

کاشان هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران است اما با مشکلاتی در این منطقه رو به رو هستند که در گفت‌‌وگو با آنان به برخی اشاره شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، هر ساله همزمان با ایام نوروز گردشگران از سراسر کشور به منطقه کاشان آمده و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن دیدن می‌کنند و همین موضوع موجب می‌شود تا مسئولان در راستای حضور قابل توجه گردشگران برنامه‌ریزی و اقدامات زیربنایی انجام دهند.

مسئولان دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تلاش‌های قابل توجه انجام می‌دهند اما با وجود این تلاش‌ها کمبودهایی وجود دارد که موجب می‌شود گردشگران را با دغدغه‌هایی رو به رو کند و از این رو تلاش مسئولان در رفع این مشکلات را می‌طلبد.

خبرنگار تسنیم به میان گردشگران در شهر کاشان آمده و با آنان به گفت‌وگو پرداخت و گردشگران ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان دستگاه‌های خدماتی و همچنین دستگاه‌های مربوط به حوزه گردشگری، مشکلاتی را عنوان کردند.

کمبود پارکینگ، عدم روشنایی مناسب سطح شهر کاشان در شب، عدم مرمت مناسب برخی از ابنیه تاریخی، وجود برخی اقلام و وسایل نامرتبط با ابنیه تاریخی، لزوم افزایش تعداد راهنمایان گردشگری و غیره از جملات مشکلاتی بود که گردشگران عنوان کردند.

انجام 25 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند

ایام گل و گلاب پیش روی شهرستان کاشان است و از این رو مسئولان امر در شهرستان لازم است با توجه به نظرات گردشگران در این ایام برنامه‌ریزی لازم در راستای رفع مشکلات را صورت دهند در ایام پیش رو مشکلات گردشگران به حداقل کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • مردم با اجرای عدالت علوی بیش از پیش شیفته اسلام خواهند شد
  • مسئولان فکری به حال جاده دامغان- جندق کنند/ ضرورت کاهش تصادفات
  • مشکلات گردشگری کاشان از زبان مسافران+فیلم
  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • تلاش مجاهدانه مسئولان و مردم پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • مشکلات بیمارستان رازی شهر ایلام رفع شود
  • مسجد مقدس جمکران به برنامه‌ریزی کلان نیاز دارد
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد