Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@17:18:34 GMT

خرید سوخو 100 روسی به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۱۴۱۲

خرید سوخو 100 روسی به کجا رسید؟

پول‌نیوز -نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: اگر قرار باشد سازمان هواپیمایی کشور اقدام به خرید هواپیمای مسافربری (سوخو ۱۰۰) از روسیه کند، کمیسیون عمران بررسی این موضوع را در دستورکار قرار می‌دهد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر خرید هواپیمای مسافربری روسی (سوخو 100) از سوی شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: اگر هواپیمای نو از این کشور خریداری شود، قابل پذیرش و بررسی است اما اگر قرار باشد هواپیمایی خریداری شود که از عمر پروازی آن زیاد گذشته باشد، مورد قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای روسی قابلیت لازم برای به کارگیری در شرایط آب و هوایی ایران را دارند؟ گفت: معمولا هواپیما به صورت سفارشی از سوی شرکت‌های هواپیماسازی ساخته می‌شوند و ویژگی‌های آن (option) هواپیما، براساس درخواست خریدار بر روی هواپیما نصب می‌شود تا با آب‌ و هوای کشور ما تطابق پیدا کند؛ بنابراین می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد سازمان هواپیمایی کشور اقدام به خرید هواپیمای مسافربری (سوخو 100) از روسیه کند، کمیسیون عمران بررسی این موضوع را در دستورکار خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: در صورت تصمیم قطعی مبنی بر خرید هواپیما از روسیه، قطعا کمیسیون عمران از بعد نظارتی مجلس بر نوع قرارداد و نحوه عملکرد، موضوع را بررسی و ارزیابی می‌کند.

موسوی با بیان اینکه شرکت‌های بوئینگ و ایرباس فروش هواپیمای مسافربری به کشور ما را تحریم کردند، افزود: لازم است ما نیازهای حمل و نقل هوایی کشور را برطرف کنیم. یکی از راههای برطرف کردن نیازهای حمل و نقل هوایی، خرید هواپیما از سایر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های روسی و هواپیمای سوخو 100 است؛ همچنین اجاره هواپیما و خرید هواپیمای دست دوم که خیلی از سقف پروازی آن نگذشته باشد، از جمله راهکارهای دیگر برای رفع نیازهای هوایی کشور است.



منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواپیما سوخو پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳

تین نیوز

رییس هیأت مدیره شرکت عمران در بازدید از واحدهای مسکونی مهر پردیس از برنامه اتمام مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: منابع خوبی از صندوق ملی مسکن برای اتمام مسکن مهر و نهضت ملی در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به همراه خلیل محبت خواه از پروژه های مسکن مهر پردیس و روند اجرا و تکمیل آن واحدها بازدید کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اهمیت اتمام مساکن مهر باقیمانده شهر پردیس، در پنجمین روز فروردین به اتفاق مدیرعامل شرکت عمران پردیس از کارگاه های اجرایی فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ بازدید کردیم. ما در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر و رییس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.  

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم. 

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجددا از این پروژه ها بازدید خواهیم کرد. همین طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت. 

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه های خدمات رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه پای افتتاحات و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه ای که برای مردم است را تحویل دهیم. 

غفوری در خصوص تامین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تامین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریبا مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تامین خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم