Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@22:49:24 GMT

مشاهده ۳ قلاده پلنگ در شهرستان مهدیشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۱۷۲۵

مشاهده ۳ قلاده پلنگ در شهرستان مهدیشهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: مشاهده پلنگ خوشبختانه در این منطقه نشان از تداوم حیات و شرایط خوب فیزیکی و جسمانی آن ها دارد.

وی در ادامه افزود: این گله ۳ قلاده‌ای شامل پلنگ مادر و ۲ توله پلنگ ۲ ساله این گونه با ارزش حیات وحش است که در منطقه حفاظت شده صیدوا در شهرستان مهدی‌شهر رؤیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنگیر اضافه کرد: این مهم همچنین نشان می‌دهد که احساس امنیت و آرامش برای حیات وحش در منطقه صیدوا بسیار ضریب بالایی دارد و این مهم با تلاش محیط‌بانان پرتلاش و مردم دوست‌دار حیات وحش در این منطقه به‌وجود آمده است.

دامن‌گیر بیان کرد: پارک ملی صیدوا با مساحت هفت هزار و ۳۰۰ هکتار سی امین پارک ملی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام / گ

۳ قلاده پلنگ در شهرستان مهدیشهر رؤیت شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده دسته قوچ و میش ارمنی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    رحیم عبدالکریمی اظهار کرد: در فصل بهار این گونه برای تغذیه از مراتع به صورت دسته‌ای (گله‌ای) حرکت می کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پرخطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستاهای این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان» ، « دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سووتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

منطقه دشت فیض‌الله‌بیگی بوکان با ۴۷ هزار هکتار مساحت، تنها منطقه جنوب آذربایجان غربی به شمار می رود که میزبان تعدادی قوچ و میش ارمنی است.

قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، این نوع گوسفند با چندین نژاد متفاوت از جمله (قوچ اصفهان، قوچ لرستان و قوچ عریان حوالی مشهد) در ایران زیست می‌کنند،خالص‌ترین نژاد گونه قوچ و میش ارمنی در کشور متعلق به زیستگاه‌های آذربایجان غربی به ویژه منطقه حفاظت شده "مراکان" خوی است.

 

دیگر خبرها

  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • مشاهده شدن گله ۲۰ رأسی قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • مشاهده دسته قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال