Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:31:50 GMT

مقدسی: جهاد دانشگاهی نباید تبدیل به ابزار سیاسی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۱۷۸۱

مقدسی: جهاد دانشگاهی نباید تبدیل به ابزار سیاسی شود

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما نیازمند عمق بخشیدن به آموزش است و جهاد دانشگاهی می تواند در این زمینه الگوسازی کند تا در حوزه آموزش عالی کاهش سطح و افزایش عمق محقق و اثربخشی این بخش به عینه دیده شود.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی مقدسی در دیدار با سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به شناخت خود از جهاد دانشگاهی و روند رشد واحد استان مرکزی و کشور اظهار کرد: جهاد یک مجموعه خوشنام در کشور است، این نهاد اقدامات مطلوبی را در اوایل انقلاب در حوزه های مختلف مخصوصا در بخش پژوهش های کاربردی که برطرف کننده موانع تولید بوده انجام داده که مصادیق زیادی در این حوزه از جمله در بخش آب، پزشکی و سلول های بنیادی قابل ذکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد کمک به تولید اشتغال منطقی که توسط واحد استان در پیش گرفته شده و حرکت به سمت آموزش اشتغال محور توسط این واحد اقدام بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: باید از ظرفیت های خالی دانشگاه های استان در این حوزه استفاده شود و براساس مطالعه و بررسی، آموزش های مهارتی و حرفه آموزی مختلف براساس نیاز اعلام شده ارائه شود.

مقدسی گفت: متاسفانه دانشگاه ها جزیره هایی برای خود ایجاد کرده و نسبت به یکدیگر موضع می گیرند، در حوزه دانشگاه ها با اقیانوس با عمق یک متر مواجه هستیم. در واقع تعداد مراکز آموزش عالی در کشور بسیار بالاست ولی از عمق خبری نیست.

وی ارائه همزمان چند رشته در همه دانشگاه ها را امری نادرست دانست و گفت: توزیع رشته در دانشگاه ها به درستی انجام شود، عدم توزیع رشته ها به درستی در دانشگاه ها و وجود رشته های دانشگاهی مشابه در دانشگاه های استان موجب شده است که در برخی دانشگاه ها اساتید کاری برای انجام دادن نداشته باشند چون دانشجو ندارند. توزیع رشته باید به گونه ای در دانشگاه ها انجام شود که دانشگاه ها برای دانشجویان جاذبه پیدا کنند.   

مقدسی اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم نظام آموزشی را اصلاح کنیم.

وی خواستار توجه جهاد دانشگاهی به پویایی و رشد مستمر شد و گفت: این نهاد همواره باید در اقدامات پژوهشی پیشرو باشد، البته این رویکرد از گذشته در این نهاد وجود داشته و دنبال شده است.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از جهاد دانشگاهی، دلیل توجه بخش دولتی به حمایت از این نهاد را برجسته بودن جنبه های خدمتگزاری و انقلابی گری این نهاد و پژوهش های موثر و کاربردی دانست که توسط این نهاد انجام شده است.

مقدسی همچنین پرهیز جهاد دانشگاهی از ورود به فضای سیاسی را خواستار شد و گفت: این نهاد نباید به ابزار سیاسی تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا در مجموعه جهاد دانشگاهی، رویکرد و مواضع این خبرگزاری را معتدل عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی رسانه ها دیدگاه صفر و صدی و سیاه و سفیدی پیدا کرده و رسالت خود را فراموش کرده اند ولی خوشبختانه نگاه و رویکرد ایسنا متعادل است و این نگاه باید حفظ شود.  

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه انتظار می رود جهاد دانشگاهی خود را از طیف های سیاسی بالاتر برده و به جناح های سیاسی محدود نشود، گفت: محدود شدن به نگاه های سیاسی آفتی است که جایگاه و اعتبار این نهاد را با افت مواجه می کند.

مقدسی با تاکید بر لزوم حفاظت از دستاوردهای گذشتگان و ارتقای آن در این نهاد گفت: کشور ما نیازمند عمق بخشیدن به آموزش است و جهاد دانشگاهی می تواند در این زمینه الگوسازی کند تا در حوزه آموزش عالی کاهش سطح و افزایش عمق محقق و اثربخشی این بخش به عینه دیده شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت علم به جایی رسیده است که فرم نیروی انسانی و اشتغال نیز تغییر کرده و خواهد کرد و تفکر اداره جهان به سمت مسیرهای نو و پیشرفته سوق پیدا کرده است و ما نیز باید به این تغییرات توجه کنیم، افزود: جهاد دانشگاهی با برخورداری از روحیه انقلابی گری و با استفاده از نیروهای متدین و علاقمند همواره روحیه کار و فعالیت داشته و همیشه پیشرو بوده و علاوه بر اینکه این رویکرد همواره زیبنده بوده باید رشد کرده و ارتقا یابد.

نماینده اراک، کمجیان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از جهاد دانشگاهی در مجلس و استان اظهار کرد: مجمع نمایندگان نیز موضوعات را با انسجام پیگیری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان

محمد قویدل افزود: با پیشنهاد استاندار هرمزگان، همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری چند ماهه به منظور تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و صعب العبور استان برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شده است و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و۵۰ نفر به جزایر استان شامل بوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص داده شده است.

وی گفت: نام نویسی در این آزمون از روز پنجشنبه۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۸ آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه کنند.

قویدل افزود: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۴ مرداد بر روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرد و آزمون نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه در بشاگرد و برای سهمیه جزایر، در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از آزمون کتبی در سایت جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود و داوطلبان ۴۵ رشته تحصیلی می‌توانند برای تصدی شغل آموزگاری، دبیری و هنرآموزی در این آزمون شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری