Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و نیز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان‌نور صرفا از طریق قطار تبدیل به قانون شود، گفت: ایمن‌سازی اردوهای دانش‌آموزی حلقه مفقوده‌ای برای آموزش و پرورش نیست چراکه نیاز به خلق ثروت برای برگزاری آن‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"فرهاد فلاحتی" با اشاره به آغاز برگزاری اردوهای راهیان نور با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای اردوهای راهیان‌نور فراهم شود و سپس دانش‌آموزان را راهی این مناطق کرد، گفت: اردوهای فرهنگی و آموزشی جز الزامات سیستم آموزشی هر کشور است و سیستم آموزشی ایران نیز با توجه به علاقه و ذوق و شوق دانش‌آموزان نسبت اهمیت این مهم تاکید دارد هرچند اما و اگرهایی بسیاری پیرامون برگزاری اردوها در ایران به‌ویژه اردوهای راهیان‌نور وجود دارد.


نماینده مردم قائنات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاکتورهای مفید فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی راهیان‌نور برای دانش‌آموزان، افزود: شیوه اجرای اردوها به‌ویژه اردوهای راهیان‌نور استاندارد نیست به‌همین دلیل شاهد آسیب‌های جانی دانش‌آموزان هستیم لذا باید توجه به ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای در آن مناطق، این اردوها باید صرفا از طریق قطار انجام گیرند و این مهم تبدیل به قانون شود.


وی با تاکید بر اینکه کسی با نفس برگزاری اردوهای راهیان‌نور مخالف نیست بلکه اعتراض‌ها به شیوه برگزاری آن‌هاست، ادامه داد: به نظر می‌رسد دستورالعمل برگزاری اردوها باز هم کاربردی تصحیح نشده است چراکه پس از انجام این کار ازسوی مسئولان همچنان شاهد وقوع حوادث ناگوار هستیم، حوادثی که می‌توانست اتفاق نیفتند بنابراین جلوگیری از وقوع این حوادث نیازمند هم‌افزایی و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط یا آموزش و پرورش است.


"فلاحتی" با بیان اینکه می‌توان در تصحیح مقررات اردوهای راهیان‌نور مقرر شود که این اردوها تماما از طریق راه‌آهن انجام شوند، اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان‌نور با قطار و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و کاهش قیمت‌ها و حتی رایگان کردن آن برای آموزش و پرورش چندان اتفاق پرهزینه‌ای برای دولت و حتی وزارتخانه راه و شهرسازی نیست.


این نماینده مجلس معتقد است ایمن‌سازی ارودها امری غیرممکن نیست بلکه در این زمینه غفلت می‌شود چراکه باید این اردوها درصورت استفاده از وسایل ناامن و عدم رعایت دیگر مسائل ایمنی حتی در بین راه متوقف شوند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و برگزارکنندگان اردوها را مورد سوال قرار داده است، اظهارکرد: ایمن‌سازی اردوهای دانش‌آموزی حلقه مفقوده‌ای برای آموزش و پرورش نیست چراکه نیاز به خلق ثروت برای برگزاری آن‌ها ندارد و فقط نیازمند اهمیت تمامی دستگاه‌ها به این مهم است.

 

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش، گفت: باتوجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات‌نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات و امکانات لازم از جمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تامین شده و از این بابت هم جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات‌نهایی، افزود: تعمیرات جزیی برخی از مدارس نیز برای بعد از برگزاری امتحانات در دستور کار قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته معلم، بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که در سایه تلاش معلمان امکان‌پذیر است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم