Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@23:15:28 GMT

◄ مذاکره برای حذف ویزا بین ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۱۹۳۱

◄ مذاکره برای حذف ویزا بین ایران و عراق

تین‌نیوز | 

سفیر ایران در عراق از تلاش برای استفاده از دینار عراق در مبادلات و حذف روادید بین دو کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، ایرج مسجدی گفت:  با توجه به مشکلات پیش‌آمده در مبادلات بانکی به‌صورت دلار، پیشنهاد مشترک استفاده از دینار عراق یا صادرات و واردات به‌صورت تهاتری است.

او افزود: سالانه چهار میلیون ایرانی به عراق سفر می‌کنند و هم‌زمان دو میلیون عراقی به ایران می‌آیند گفت: این آمار در سال 97 درحال نزدیک شدن به هم است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بیش از سه میلیون عراقی به ایران سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول  تصریح کرد: در پی لغو روادید میان دو کشور هستیم و در سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران برای لغو روادید میان تجار و بازرگانان بحث و تبادل‌نظر شد.

مسجدی گفت: با عراق توافق کردیم نمایشگاه دائمی کالا‌های ایرانی در بغداد ایجاد شود و از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم مجوز لازم را برای اجرای این توافق صادر کند.

او گفت: حجم مبادلات دو کشور هم‌اکنون 12 میلیارد دلار است و هدف‌گذاری 20 میلیارد دلاری آن قابل‌دسترسی است.

سفیر ایران گفت: دولت عراق در زمینه اقتصادی در پی سرمایه‌گذاری خارجی است و هم‌اکنون هزار و 200 پروژه را به‌ارزش یکصد میلیارد دلار عرضه کرده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایرج مسجدی حذف ویزا ویزای ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

به گزارش "ورزش سه"،  هوشنگ نصیرزاده در خصوص جدایی خمس گفت: آقای خمس گفت باتوجه به شرایط من می‌خواهم بروم. ما گفتیم الان اتفاقی نیفتاده که گفت سفارت به ما توصیه کرده که از ایران خارج شویم.

وی افزود: گفتیم چرا سفیر خودتان در ایران است و مطمئن باشید مشکلی نیست و می‌توانید در ایران بمانید. گفتند نه می‌خواهم بروم. کمی هم حساس شده بود، هم خودش و هم دستیارانش. خودشان گفتند میخواهیم قرارداد را فسخ کنیم و بلافاصله هم از ایران رفتند.

مدیرعامل تراکتور همچنین در پاسخ به این سوال که روند انتخاب جانشین او به چه شکلی بوده است، عنوان کرد: ما به سرعت با بازی دیگری مواجه بودیم و فقط آقای نصرتی را داشتیم به همراه آقای عسگری. در این بین آقای نصرتی گفتند در فضای مجازی به ما فحاشی کردند و نمی‌توانم بمانم اما فقط این یک بازی است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه مراحل عقد قرارداد با سرمربی روس تبار نهایی شده بود، در خصوص علت منتفی‌شدن انتخاب این سرمربی اظهار داشت: سپس با آقای بردیف کار را پیش بردیم و یکباره گفتند باتوجه به اینکه در روسیه قرارداد دارند، دو ماه بعد می‌توانند بیایند.

دیگر خبرها

  • علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • پیام بسیار مهم مذاکره از ایران به غرب
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند