Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی کافی مشکل اصلی مراکز استثنایی استان است.

عیسی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی از مشکلات اصلی مراکز آموزشی استثنایی استان است که باید نسبت به حل این معضل توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به اینکه ۳۲ فضای آموزشی و ۱۷ مرکز یادگیری استثنایی در استان فعال است تصریح کرد: ۲۳۸۲ دانش آموز استثنایی با معلولیت‌های مختلف در آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند که متاسفانه خانواده بیشتر دانش آموزان استثنایی دختر، در استان مانع از تحصیل این دانش آموزان در مقاطع بالاتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش آموزان در مدارس استثنایی در هر کلاس برحسب معلولیت تعریف می‌شود اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۵۰ دانش آموز جدید به مدارس استثنایی استان وارد شدند و ارومیه بیشترین تعداد دانش آموز استثنایی را دارد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل عدم اطلاع خانواده‌های دانش آموزان استثنایی از نحوه آموزش و استفاده از استعدادهای این دانش آموزان مانع از ادامه تحصیل آنها بخصوص دختران می‌شوند که عدم استفاده از توانایی این دانش آموزان و خانه نشین شدن آنها باعث افسردگی و دوری این کودکان از مشارکتهای اجتماعی خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۲۳۸۲ دانش‌آموز استثنایی و دارای شرایط خاص تعداد ۲۲۶۴ دانش آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل شده‌اند و بقیه دانش آموزان در مراکز استثنایی تحصیل کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان آموزش استثنایی منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ناصر ابو شریف در کیش اظهار داشت: یکی از اهداف صهیونیست‌ها تخریب زیر ساخت‌های آموزشی است و ۸۰ درصد مکان‌های آموزشی در غزه تخریب شده است و مابقی نیز بعنوان پناهگاه و درمانگاه مورد استفاد قرار می‌گیرد و ۷۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو در غزه آینده آموزشی ندارند.

وی بیان داشت: امریکا با اختصاص بودجه ۳۶ میلیارد دلاری امکانات جدید در اختیار ارتش صهیونیستی برای کشتار بیشتر مردم غزه قرار داده است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ۱۴ فروردین امسال ۱۶ هزار دانش آموز شهید و زخمی شده اند و صد‌ها استاد و معلم جان خود را در بمباران‌ها از دست داده ند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان