Web Analytics Made Easy - Statcounter

سن پترزبورگ - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس موزه ارمیتاژ و آثار ایرانی موجود در یکی از بزرگترین موزه های جهان در سن پترزبورگ اعلام کرد که طرف روس می تواند ضمن گسترش روابط با همتایان ایرانی، آثار خود را در ایران به نمایش بگذارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی پیش از ترک روسیه ضمن بازدید از موزه ارمیتاژ با «میخاییل پیوتروفسکی» رئیس این موزه در سن پترزبورگ دیدار و اعلام کرد: می توان آثاری از این موزه را در ایران به نمایش گذاشت و در مقابل آثاری از موزه های ایران را در ارمیتاژ در معرض دید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روابط فرهنگی ایران و روسیه ریشه ای قدیمی دارد و در موزه ارمیتاژ این واقعیت به خوبی دیده می شود، خاطرنشان کرد: موزه ارمیتاژ به عنوان یکی از بزرگترین موزه های جهان فرصت و فضای خوبی را برای ایران شناسان ایجاد کرده است و رئیس ایران شناس و شرق شناس این موزه، باعث شده است که ارمیتاژ به پایگاه فرهنگی مهم میان ایران و روسیه تبدیل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه می توان دامنه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه را با استفاده از ظرفیت های موزه ارمیتاژ افزایش داد، گفت: همتایان ایرانی شما هم خواهان توسعه همکاری ها هستند.

**راهنمای صوتی فارسی برای سالن آثار ایرانی ارمیتاژ ساخته شده است
پیو تروفسکی رئیس موزه ارمیتاژ نیز در این دیدار به تهیه راهنمای صوتی به زبان فارسی برای آثار موجود در سالن ایران این موزه اشاره کرد و گفت: در این فایل صوتی اطلاعات کاملی در خصوص آثار ایرانی ارایه خواهد شد و ما در این پروژه با سفارت ایران در روسیه همکاری داریم.
وی خاطرنشان کرد: روزهای 20 و 21 ماه فوریه سال آینده میلادی (اول و دوم اسفند ماه 97) نشست انجمن ایرانشناسان اوراسیا در مسکو برگزار می شود و موزه ارمیتاژ میزبان این نشست است که نشانگر اهمیتی است که ما به فرهنگ و تاریخ ایران می دهیم.
رئیس موزه ارمیتاژ به تبادل متخصصان و کارشناسان در حوزه میراث فرهنگی به عنوان بخش دیگری از همکاری ها میان دو کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه باستان شناسی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم و می توانیم با همتایان ایرانی خود همکاری کنیم.
وی ساخت فیلم های کوتاه و مستند بویژه درباره آثار ایرانی موجود در ارمیتاژ را اقدام سودمندی خواند.
گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای شرکت در هفتمین همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ که از پنجشنبه گذشته به مدت سه روز برگزار شد به روسیه سفر کرد.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايران روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این موزه بین المللی در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است گفت: موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس مورد تاکید رهبری بوده است.


وی با اشاره به اینکه این موزه هم اکنون پیشرفت ۴۰درصدی دارد افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این موزه محقق شده است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار این موزه تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.


سرهنگ فلاحی همچنین به موزه دفاع مقدس در مرکز استان اشاره کرد و خواستار تامین اعتبار برای این موزه نیز شد.


وی همچنین به تدوین کتاب در خصوص ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا اشاره کرد و افزود:نواختن زنگ استکبار ستیزی در شهرستان طبس، برگزاری دعای ندبه، رونمایی از ۵۰ پوستر، اعزام راویان به مدارس، اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی، برپایی محافل شهر ادبی و خاطره گویی، برگزاری جلسه کمیته رسانه برای اثار فضای مجازی، تبیین این روز در خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم‌های محوری ۵ اردیبهشت در شهرستان‌ها برای را از جمله برنامه‌های عنوان شده برای ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا عنوان کرد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین به تولید آثار هنری اشاره کرد و گفت:برترین آثار هنرمندان در رشته‌های موسیقی و آثار تجسمی انتخاب می‌شود و سال آینده در پنج اردیبهشت به نمایش گذاشته می‌شود.


سرهنگ فلاحی همچنین از صدا وسیمای خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های متنوع برای ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: صدا وسیمای استان در ارتباط با تمام مرکز استان‌ها مراسم پنج اردیبهشت را در سطح استانی و ملی به صورت زنده پوشش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان