Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:14:50 GMT

ارتقای کیفی و تعالی مدارس کشور کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۲۲۸

ارتقای کیفی و تعالی مدارس کشور کلید خورد

تهران - ایرنا - سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه ای امضا کردند که براساس آن ارتقای کیفی و تعالی مدارس کشور کلید خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این تفاهم نامه را امروز(یکشنبه) «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در مراسمی در محل سازمان ملی استاندارد امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیروزبخت در این مراسم گفت: از سال گذشته با تدوین قانون جدید برای سازمان ملی استاندارد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، جایگاه این سازمان ارتقاء یافته و زیر نظر رئیس جمهوری است.
به گفته این مقام مسئول، امروز نگاهی نوین در عرصه استاندارسازی در جهان ایجاد شده و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد رتبه بیست و دوم را دارد؛ همچنین به عنوان عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی مطرح است.
پیروزبخت یادآورشد: از سه سال پیش و با اجرایی شدن برجام، برخی استانداردهای ایران از جمله در زمینه مدیریت انرژی، زیست محیطی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی به طور رسمی در جهان مورد توجه قرار گرفت.
رئیس سازمان استاندارد افزود: زمانی استاندارد فقط در زمینه کالاهای اساسی بود و پس از آن مقوله های خدمات و فرآیندها را تحت پوشش قرار داد، اما امروز بسیاری موضوع های کلان را در بر می‌گیرد که از جمله آنها بحث توسعه پایدار با شاخص هایی مانند استاندارد مسئولیت اجتماعی است.
وی گفت: از یکی دو سال پیش، حرکت به سمت نوآوری و کیفیت در دستور کار قرار گرفت و همکاری‌هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد، به طوری که اکنون بسیاری شرکت های دانش بنیان ایرانی از سازمان ملی استاندارد تاییدیه می‌گیرند.
پیروزبخت اظهار داشت: نخستین گزارش بخاری های گازسوز مدارس سال 1392 از سوی سازمان استاندارد به دولت ارائه شد که در این راستا مدارس کمک های زیادی دریافت کردند.
وی با یادآوری اینکه هفته پیش نیز جایزه ملی کیفیت به 10 مدرسه اعطا شد، ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه، بتوان اطلاع‌رسانی گسترده‌تری در سطح جامعه برای آموزش فرزندان درخصوص مباحث استاندارد و کیفیت داشت.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم «استاندارد» را در همه زندگی پیاده کنیم، زیربنایی برای توسعه اقتصادی بوده و از بسیاری مشکلات کاسته می شود.

** نبود نظام رقابتی، حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش
«سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: یکی از معتبرترین مفاهیم با موضوع استاندارد، مقوله کیفیت است.
«در واقع تایید استاندارد به معنای با کیفیت بودن کالا و خدمات است.»
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته به ویژه پس از پیروزی انقلاب، پیشرفت های آموزش و پرورش را در جنبه های کمی شاهد بودیم و امروز از نظر کیفیت یکی از نظام های پیشرفته آموزش و پرورش در سطح منطقه و حتی جهان هستیم.
بطحایی تاکید کرد: آموزش و پرورش با کیفیت حق مردم است و در این زمینه باید بتوانیم شاخص های استاندارد را احراز کنیم .
وی بیان داشت: از اوایل دولت یازدهم در سال 1393 توجه به کیفیت و تعالی مدارس مورد تاکید قرار گرفت و آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های متعدد تلاش کرد خدمات آموزشی را به سطح استاندارد نزدیک کند.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته 27 هزار مدرسه معادل یک سوم از کل مدارس کشور تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و امسال نیز پوشش 45 هزار مدرسه برای اجرای برنامه پیش‌بینی شده است.
این مقام مسئول گفت: امسال نتیجه این کیفیت باید به صورت مستمر و در معرض دید مخاطبان یعنی اولیای دانش‌آموزان قرار گیرد تا بدانند مدرسه در کدام شاخص ها کمتر و در کدام مولفه ها بیشتر موفق بوده است.
وی تصریح کرد: نبود نظام رقابتی سالم، مثبت و موثر، یکی از حلقه‌های مفقوده برای ارتقای کیفیت در نظام آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی جاری برگرفته از برنامه تعالی مدرسه سعی داریم مقدمات این فضای رقابتی را بین مدارس ایجاد کنیم.
بطحایی تاکید کرد: این فضای رقابتی می توانند به ارتقای کیفیت در مدارس بیانجامد و مدارسی که گواهی استاندارد کسب کنند از امتیازات خاص بهره‌مند خواهند شد.
اقتصام** 3065**9132 ** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امضاي تفاهم نامه سازمان استاندارد وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است