Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ارموز 27 آبان از اجرای  طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ١٤٥٢» خبر داد و گفت: از تابستان سال جاری این طرح با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌‌های جزء ٣٠ قران کریم و با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و قرانی کشور شروع شده  که بر این اساس فعالیت خود را در بخش کارکنان دولت، از شنبه بیست و ششم آبان اغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورمحمدی با بیان اینکه با هماهنگی بین معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور آموزش حفظ و مفاهیم جزء ٣٠ قرآن کریم به عنوان آموزش عمومی ضمن خدمت برای تمامی کارکنان دولت از روز گذشته (شنبه) به مدت یک ماه بر روی پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ارایه می‌شود یاداور شد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت کنندگان در این برنامه علاوه بر لحاظ هشت ساعت اموزش ضمن خدمت، هزاران جایزه برای برگزیدگان آزمون پایانی این طرح قرانی نیز در نظر گرفته است.

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یاداور شد: آزمون سراسری قرآن ویژه کارکنان دولت با عنوان «آموزش سبک زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی» برگزار می‌شود که متقاضیان حضور در این آزمون می‌توانند در روزهای بیست و ششم آبان لغایت بیست و چهارم آذر سال جاری به درگاه آزمون‌های سراسری معاونت قرآن و عترت به نشانی www.quranedu.ir مراجعه، ثبت نام و در این آزمون شرکت نمایند.

نورمحمدی افزود: آزمون مذکور در روزهای یک شنبه تا سه شنبه ٢٥ لغایت ٢٧ آذر برگزار و به قبول‌شدگان در این آزمون امتیاز ضمن خدمت تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن سمنان طرح قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر