Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: باید تابو و انگ بیماری افسردگی در جامعه شکسته شود.

به گزارش ایسنا، زهرا یوسف‌نژاد اظهار کرد: یکی از عللی که موجب می‌شود تا افراد افسرده برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نکنند انگ بدی است که بر روی آن قرار داده شده است.

وی افزود: متأسفانه این تابو و انگ در شهرهای کوچک‌تر، بزرگتر می‌شود و درمان افسردگی در این مناطق دشوارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: عواملی چون سرخوردگی، اختلالات هورمونی و ... سبب می‌شود که فرد دچار مشکل اختلال روانی و افسردگی شود و زمانی‌که انگ بد از روی بیماری افسردگی برداشته شود، شخص بیمار با مشاهده عواملی چون عدم لذت بردن و احساس غم به مرکز درمانی مراجعه خواهد کرد.

یوسف‌نژاد با بیان این‌که متأسفانه به‌علت مشکل مذکور 50 درصد بیماران افسرده مطلع نیستند که از افسردگی رنج می‌برند، اظهار کرد: عدم درمان این مشکل سبب می‌شود تا مشکلات بزرگ‌تری چون گرایش به سوی اعتیاد، اقدام به خودکشی و ... به وجود آید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که برخی از افراد به‌علت از دست دادن عزیزان خود در معرض بیماری اختلالات روانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: حمایت‌های اجتماعی از این افراد موجب می‌شود تا آن ها هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

وی توضیح داد: هر اتفاقی یک دوره بحران دارد و اگر اجازه داده شود که فرد دوره بحران را بگذراند، دوباره به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: نداشتن مهارت‌های زندگی یکی از علل بروز افسردگی در کشور و در این استان است.

به گفته وی، افرادی بیشتر دچار افسردگی می‌شوند که بیشتر نگرش و دیدگاه‌های منفی دارند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند بوده و این موضوع نشان از فهم مترقی آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، ابوالحسن صفرپور_ امروز بیست‌وهفتم فروردین _ در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، اظهار کرد: از جمله این اقدامات، طرح «شهید مهرورزی» است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، گفت: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و روبه‌جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت یا توجه نکردن شهرداری مشهد به این حوزه نیست، اما ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

کد خبر 744858

دیگر خبرها

  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید