Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:22:57 GMT

معدنی که 11 معدن را در دل خود دارد!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۵۰۵

معدنی که 11 معدن را در دل خود دارد!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ار سه پهنه معدنی اکتشافی در این استان خبر داد و گفت: وسعت برخی از این پهنه‌ها به تنهایی از یک استان کشور بزرگتر است.

بهروز اسودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به عنوان یکی از مهمترین استان های معدنی کشور نام برد و با اشاره به اهمیت این پهنه‌های معدنی اظهار کرد: یکی از این پهنه‌های سه گانه، یک گستره معدنی چندفلزی است و یکی دیگر نیز به تنهایی 11 ماده معدنی مهم را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود بزرگترین معدن پتاس ایران در غرب این استان خبر داد و افزود: این معدن در غرب استان و در شهرستان گرمسار واقع شده است. حجم ذخایر پتاس در کشور 500 هزار تن است و معدن پتاس گرمسار به تنهایی 13 هزار هکتار وسعت و بالغ بر 50 هزار تن ماده معدنی پتاس دارد.

وی با اشاره به حجم بالای موادمعدنی در این استان پهناور اضافه کرد: تاکنون تنها 15 درصد استان از نظر مواد معدنی مورد اکتشاف قرار گرفته و مابقی آن همچنان دست نخورده باقی مانده است.

اسودی با بیان اینکه با این وجود استان سمنان حائز رتبه ششم کشور از نظر میزان استخراج مواد معدنی است گفت: پنج درصد از کل موادمعدنی تولیدی کشور از خاک زرخیز این استان تولید و به بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تنوع بالای موادمعدنی در این استان افزود: اکثر معدن نمک استان در شهرستان گرمسار و اکثر معادن گچ استان در مرکز استان و شهرستان های سمنان و سرخه واقع شده و بیشتر معادن فلزی نیز در شرق استان و در شاهرود و دامغان واقع شدند.

وی با اشاره به کیفیت بالای معدن سولفات سدیم در استان ادامه داد: بزرگترین معادن این ماده معدنی در شهرستان دامغان واقع شدند.

اسودی از سیلیس، زئولیت و سولفات و سلستین به عنوان منحصربه فردترین موادمعدنی نام برد و گفت: استان سمنان از نظر ذخائر این موادمعدنی و همچنین نمک و گچ عمدتا در رتبه های برتر کشور قرار دارد.

این عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از وجود حدود 40 نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها از چهار-پنج ماده معدنی استان استفاده می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،خلیقی، با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است گفت: از مجموع معادن استان ۱۹۶ معدن فعال و ۱۵۹ مورد هم غیرفعال است.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۹ معدن استان در شهرستان قروه، ۶۸ معدن در سقز و ۶۰ مورد هم در سنندج وجود دارد.
خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان مشغول فعالیت هستند و با بهره برداری از اکتشافات جدید تعداد اشتغال مستقیم معادن افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: عمده شهرستان‌هایی که در آن معادن سنگ مرمر شناسایی شده اند، قروه، بیجار و دهگلان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید