Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:32:05 GMT

درخواست بانک مسکن برای دریافت طلب از بابک زنجانی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۵۳۶

درخواست بانک مسکن برای دریافت طلب از بابک زنجانی

تهران- ایرنا- بانک مسکن یکی از شکات پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که 65 میلیون یورو از او طلب دارد، از دادگاه صدور اجراییه برای وصول مطالباتش را درخواست کرد.

جواد احمدی‌پور، وکیل مدافع بانک مسکن در پرونده بابک زنجانی با بیان این مطلب به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب در شکایت بانک مسکن از زنجانی، او را به رد مال به مبلغ 65 میلیون و 500 هزار یورو محکوم کرده است که در این خصوص تقاضای صدور اجراییه برای وصول مطالبات را کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وکیل دادگستری افزود: زنجانی قبل از دستگیری، برای اینکه بتواند، وثایق شخصی به نام «الف.ر» را آزاد کند، بدهی او را به بانک مسکن پرداخت کرده بود و اکنون این وثایق در اختیار بانک مسکن است اما کفاف بدهی زنجانی به بانک مسکن را نمی‌دهد.
احمدی‌پور اضافه کرد: زمانی که از زنجانی شکایت کردیم، هر یورو سه هزار و 500 تا چهار هزار تومان بود اما الان هر یورو به حدود 15 هزار تومان و بیشتر رسیده است.
این وکیل دادگستری با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان قضایی با زنجانی افزود: مسئولان دستگاه قضایی همان‌طور که در پرونده‌های اقتصادی اخیر با اقتدار برخورد و اخلالگران را مجازات کردند در پرونده بابک زنجانی نیز باید این گونه عمل کنند زیرا زنجانی در این سال‌ها ثابت کرده اراده‌ای برای پرداخت بدهی و تسویه مطالبات شرکت نفت و بانک مسکن که دو شاکی اصلی او هستند، ندارد.
احمدی‌پور که قاضی پیشین دادگستری است و رسیدگی به پرونده شرکت‌های مضاربه‌ای و فاضل خداداد را به عنوان بازپرس در دهه 60 و دهه 70 در کارنامه کاری خود دارد گفت: در پرونده شرکت‌های مضاربه‌ای که در دهه 60 به یک معضل تبدیل شده بود، پنج متهم وجود داشت که سه نفر اعدام و دو نفر نیز حبس گرفتند و بعد از آن دیگر بساط شرکت‌های مضاربه‌ای برچیده شد.
بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم و حکم او در دیوان عالی کشور تایید شده است.
دو تن از همدستان او نیز در دادگاه بدوی اعدام گرفته بودند اما دیوان عالی کشور حکم اعدام آنها را نقض کرد و نهایتاً این دو نفر در شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب به 20 سال حبس محکوم شدند.
به تازگی نیز بر اساس آنچه دادستان تهران گفته، پرونده علیرضا زیبا حالت منفرد که از او به عنوان جعبه سیاه بابک زنجانی یاد می‌شود با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است.
اجتمام*ع.ی * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنجاني دادگاه بانك مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اکبر نصراللهی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصرالهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

دیگر خبرها

  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • گره کور در پرونده عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج
  • مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد
  • درخواست بازنگری طرح افزایش وام ودیعه مسکن/ متقاضیان از این طریق برای دریافت وام اقدام کنند