Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@05:43:27 GMT

جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۵۷۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی تا ۳۰ آبان با رویکرد آموزش، پژوهش، مطالعات و ترویج فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارش تصویری جشنواره فرهنگ هنر اقوام ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد/اضافه‌شدن چند بخش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی؛ «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی نواحی»، «موسیقی کلاسیک»، «آهنگسازی» و یک بخش ویژه «شناخت و حفظ ردیف» با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

این جشنواره برای سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ طراحی شده است؛ متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است، درصورت آمادگی و تمایل، می توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره ارسال اجرای رپرتوار مشخص شده برای هر بخش به صورت ضبط ویدیویی و در موعد مقرر (از یکم تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از طریق سامانه «بامک» به دبیرخانه جشنواره ملاک قرار می‌گیرد.

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیات‌های داوران، در صورت لزوم، از پذیرفته‌شدگان برای‌ شرکت در مرحله نهایی دعوت به عمل خواهد آمد. بخش موسیقی نواحی ایران، آهنگسازی، پیانو (ایرانی) و ویلن (ایرانی) با تعیین رپرتوارهای تفکیکی به صورت تک‌مرحله‌ای و بخش موسیقی کلاسیک و دستگاهی به صورت ۲ مرحله‌ای برگزار می‌شود.

در دوره شانزدهم بنا به تقاضاهای مکرر استادان و شرکت کنندگان در جشنواره ملی موسیقی جوان ویلن و پیانو ایرانی به مجموعه سازها اضافه گردید. در جشنواره هفدهم نیز ساز ریکوردر هم به دلیل گستره نوازندگان و ورود این ساز به سیستم‌های آموزشی اضافه شد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن کامل فراخوان (فایل پی‌دی‌اف) در سایت انجمن موسیقی ایران به آدرس www.nay.ir و سایت جشنواره ملی موسیقی جوان به آدرس www.nfym.ir مراجعه کنند.

برای مطالعه متن کامل فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6058037 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس در کرمانشاه
  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد/اضافه‌شدن چند بخش
  • فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالی که گذشت
  • فراخوان نخستین جشنواره «اتقان» منتشر شد
  • عباس حسین نژاد دبیر جشنواره طنز و رسانه شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» منتشر شد
  • کمال تبریزی مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی کرد
  • جشنواره آیین سرزمین من در آباده
  • مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند