Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مقامات صنعت اتومبیل آمریکا نفس راحتی کشیدند وقتی واشنگتن اعلام کرد که دولت ترامپ احتمالاً وضع عوارض جدید 25 درصدی بر واردات وسایل نقلیه و قطعات اتومبیل را به تأخیر انداخته یا حتی از این کار منصرف شده است .

دونالد ترامپ با مشاوران تجاری خود دیدار کرد تا در مورد وضعیت تحقیقات وزارت اقتصاد در مورد فعالیت‌های تجاری صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مشخص شود که واردات اتومبیل تهدیدی برای امنیت ملی است، طبق بخش 232 قانون توسعه تجارت، تحریم‌هایی اعمال خواهد شد، ولی منتقدان که کل صنعت اتومبیل را تشکیل می‌دهند هشدار داده‌اند که این حرکت جنگ تجاری را وسیع تر می کند .

صنعت اتومبیل سازی آمریکا همچنین می ترسد عوارض جدید که بیشترین آن قبلا بر خودروهای چینی و آلومینیوم و استیل وارداتی وضع شده، تاثیری منفی بر بازار جدید اتومبیل آمریکا بگذارد. قیمت‌های بالا به مصرف کنندگان ضربه می‌زند و مانع فروش اتومبیل می‌شود و منافع صنعت را به خطر می اندازد .

فورد و جنرال موتور در هفته‌های اخیر اشاره کردند که عوارض آلومینیوم و استیل به تنهایی برای هر کدام یک میلیارد دلار بیشتر از آنچه انتظار داشتند برای خرید مواد خام اولیه هزینه برداشته است. فیات و سازندگان خارجی در آمریکا هم این تاثیر را حس کردند .

شاید خودروسازان یاد گرفته باشند که با انتقاد ها کنار بیایند ولی انتقادهای اخیر هزینه‌هایی به همراه داشته است. تحریم های جدید آلومینیوم و استیل تأثیری اساسی بر صنعتی داشته که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان فلزات خام در کشور است. بعد هم جنگ تجاری با چین مسئله ساز است .

در حال حاضر آمریکا تعداد نسبتاً کمی خودرو از چین وارد می کند: چند مدل ولوو و بیوک جنرال موتور. ولی واردات قطعات ماشین به میلیارد‌ها دلار رسیده است .

طی دو دهه قبل با تبدیل شدن چین به بزرگترین بازار اتومبیل جهان، اکثر اتومبیل سازان خارجی تسهیلات ماشین سازی در کشور ایجاد کردند ولی هنوز هم تعداد قابل توجهی واردات اتومبیل وجود دارد که شامل 267 هزار اتومبیل می شود که آمریکا در سال 2007 وارد چین کرد. آنها حالا با عوارض 40 درصدی مواجه شده اند. قبل از آغاز درگیری تجاری این عوارض 25 درصد بود .

این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی زی جینپینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد طرح هایی برای کاهش تنش های تجاری در زمینه اتومبیل دارد و عوارض واردات را به 15 درصد کاهش داد .

پیامدهای ناخواسته این کار این بود که خودروهای وارد شده از آمریکا حالا در بزرگترین بازار اتومبیل جهان کمتر رقابتی هستند و خودروهای تولید شده در ژاپن، کره جنوبی، انگلیس یا آلمان پس از کاهش عوارض رقابتی‌تر شده‌اند .

کسانی که خودروهای چینی را به آمریکا می آورند یا باید قیمت‌ها را بالا ببرند یا سودشان کاهش یابد. کسانی که به چین صادرات دارند هم با همچنین چالشی روبرو هستند: اضافه شدن عوارض را قبول کنند یا شاهد کاهش فروش باشند .

مشخص نیست این عوارض چقدر می‌تواند به فروش خودروهای ساخت آمریکا ضربه بزند ولی BMW آن را حس کرده است. BMW شماره یک صادرکنندگان خودروهای آمریکایی بود که سال گذشته 20 هزار خودرو صادر کرد که شامل مدل X5 به چین هم می شد . 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت واشنگتن دولت وسایل نقلیه اقتصاد واردات امنیت ملی قانون جنگ دلار خودروسازان فلزات چین خودرو رئیس جمهور جهان انگلیس آلمان چین آمریکا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • لوازم یدکی رنو
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین