Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:33:55 GMT

امسال هیچ عابر همدانی فوت نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۶۰۰

امسال هیچ عابر همدانی فوت نکرده است

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان مهمترین عامل افزایش تصادفات در سالجاری را عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو دانست.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی یکشنبه 27 آبان در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان، افزود: متأسفانه برخی از آمار تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این آمار نگران‌کننده و تأسف‌بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پلیس راهور همدان با همکاری نهادهای مختلف تمام تلاش خود را در راستای کاهش آمار تصادف انجام داده است که این تلاش کافی نیست و باید فرهنگ رانندگی در مردم نهادینه شود.

حسینی با بیان آمار تصادفات در سالجاری خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال 21 فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده که نسبت به سال قبل یک فقره کاهش داشتیم اما با توجه به دو تصادف شدیدی که امسال رخ داده آمار افراد فوت شده بیشتر از سال قبل است.

وی اظهار کرد: تعداد متوفیان در سالجاری 24 نفر است که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته و تعداد افراد مجروح در تصادفات منجر به جرح در معابر درون‌شهری 942 نفر بوده که 111 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسینی با بیان اینکه تصادفاتی که منجر به خسارت شده 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: در تصادفات منجر به فوت امسال 2 راننده، 7 سرنشین و 5 راکب جان خود را از دست دادند. 

وی بیان کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌ها در اثر تصادف عابران‌پیاده و ترک‌نشینان موتور نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و به صفر رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشترین وسیله نقلیه‌ای که دچار حادثه تصادف شده، سواری بوده است، افزود: 75 درصد تصادفات توسط خودروی سواری و 11 درصد توسط موتورسیکلت اتفاق افتاده و 7 درصد تصادفات را وانت‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به نقاطی که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد، عنوان کرد: بیش از 413 فقره تصادف در بلوارهای شهر، 112 فقره در خیابان‌های اصلی و 39 فقره در تقاطع‌ها اتفاق افتاده که در این میان آمار تصادفات در میادین نیز قابل توجه است.

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در میان متوفیانی که بر اثر تصادف فوت شده‌اند 75 درصد آقایان و 25 درصد بانوان بوده‌اند که معمولا این افراد بین سنین 25 تا 34 هستند.

وی در پایان برای تکمیل پروژه دوربین کنترل سرعت در سطح شهر از نهاد شهرداری درخواست همکاری کرد و گفت: اعتباری که برای راه‌اندازی این دوربین‌ها اختصاص داده شده بود بیش از یک میلیارد تومان بوده که اکنون فقط برای تست و نصب آنها به 5 میلیون تومان احتیاج داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری