Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا؛ با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی قشر جوان برای تبیین مبانی دینی و قرآنی و ارائه فهم درست از آن، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در درجه اول به‎دنبال آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی به‌ویژه نسل جوان نسبت به پیام راستین اسلام و قرآن است؛ البته در این جریان نه تنها این دانشگاه بلکه همه عالمان دینی وظیفه دارند تا در این مسیر بهترین برنامه‌های خود را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب یک مأموریت منحصربه‌فرد در این زمینه دارد، افزود: نحوه آموزش اساتید فرهیخته و صاحب‌نامی که در این دانشگاه از فعالیت‌هایشان بهره‌مند هستیم، براساس تبیین مبانی اسلامی است. آنها در این مسیر تکیه‎گاهشان قرآن و سنت است؛ و برهمین اساس یک تفسیر مبتنی بر عقلانیت ارائه می‎دهند که می‎تواند آن درک ناقص و فهم توأم با ا‌عوجاج را به نوعی نجات و در تنویر افکار عمومی جامعه تاثیرگذار باشند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: خط قرمز دانشگاه این است که بتواند جلوی افراطی‎گری، قرائت‎ها و تفسیرهای نابخردانه از متون دینی را بگیرد؛ لذا در این موارد باید کار علمی کرد؛ البته در برابر هجمه‌ای که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل برای فهم ناقص از دین آغاز کرده؛ دانشگاه و همه عالمان دینی باید در آگاهی‎بخشی به نسل جوان پیش قدم بشوند تا بتوانیم اقدامات آنها را خنثی کنیم؛ البته این به معنی این نیست که ما فقط جنبه دفاعی بگیریم، بلکه ماهم باید هجمه‎‌ای را در برابر استکبار جهانی داشته باشیم و آن نوع از تفسیر و تبیینی که عقلانی و منطبق با قرآن، عترت و فطرت انسان است را به جامعه منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام مختاری مولفۀ معنویت، حکمت و علم‌ را به عنوان شاه کلید خنثی کردن اسلام‌هراسی و ‌ تبیین چهره رحمانی اسلام دانست و بیان کرد: این مولفه‌ها مهم‌ترین وجه مشترک مسلمانان به‌خصوص شیعیان و اهل تسنن هستند و اثر آنها در جوامع اسلامی نه تنها راهکار مقابله با اسلام‌هراسی بلکه موجب تقویت همزیستی مسلمانان خواهد شد.

وی در خصوص نقش علما و روحانیت در نمایش چهره واقعی اسلام و وحدت مسلمانان هم گفت: ‌اسلام امروز ‌مظلوم واقع شده چراکه مورد هجمه‌های بسیاری از جانب استکبار جهانی و گروهک‎هایی که تفسیرهایی غیرمنطقی از متون اسلامی داشته و دارند، قرار گرفته است. متاسفانه این هجمه‌ها همچنان وجود دارد و دشمنان اسلام و استکبار با برنامه‌ریزی به دنبال حذف اعتقادات دینی و معنوی از ذهن مسلمانان هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: ‌‌امروز حصار تحجر در دور اسلام پیچیده شده و آن‌را با تفسیر نابخردانه به جامعه منتقل می‌کنند و بر همین اساس عالمان و نخبگان دینی ماموریت و رسالتشان، آگاهی‌بخشی به‌جامعه به‌ویژه نسل جوان در این خصوص است؛ با توجه به این مسئله تمدن‌سازی نوین اسلامی با همبستگی و انسجام بین عالمان و نخبگان دینی که در شکل‌گیری امت واحده اسلامی نقش‌آفرین خواهد بود، محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه روابط صمیمانه و مهرورزی بین مسلمانان جزو دستورات اسلام است، اضافه کرد: در روزگاری قرار گرفته‌ایم که به‌جای عمل به قرآن و دست برادری مسلمانان با یکدیگر، شاهد بیعت عده‌ای با کفار هستیم. همین اتفاقات باعث شده است که در این شرایط با‌وجود میلیون‌ها نسخه از قرآن کریم در جهان اسلام، عمل به فرامین و دستورات الهی ضعیف شود؛ در این جریان نیز نقش علما در پیاده‌سازی آیات وحیانی اسلام و آگاه‌سازی و دعوت مردم به اسلام بسیار ویژه و مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه دانشگاه مذاهب اسلامی جوانان اسلام و جوانان معنویت و اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، نمود می‌یابد.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام می‌دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متأسفانه جمعی از تحصیل‌کردگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 6095784

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است