Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آذر اسماعیلی افزود: بحث تامین نیازهای معیشتی محرومین جزو دغدغه‌های نهادهای حمایتی است. درجهت رفع کمبودهای غذایی مددجویان تحت پوشش و سایر نیازمندان طی چند سال گذشته ،سبد حمایتی با کمک دولت طراحی و در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی جلسات برگزار شده، سقف سبد حمایتی که امسال در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار می‌گیرد؛ مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول نیز تاکنون در اختیار نیازمندان و مددجویان قرار گرفته و تا پایان سال جاری طی چند مرحله این سبد غذایی را در اختیار این افراد قرار خواهیم داد.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سقف اعتباری که توسط دولت مشخص شد ۹ میلیارد تومان است که به تناسب تعداد مددجویان و تعداد خانوار تحت پوشش و نیازمندان توزیع خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چه مبلغی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؟ گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پرداخت مبلغ سبد حمایتی به صورت پلکانی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد بدین ترتیب که برای خانواده‌های یک نفره ۱۰۰ هزار تومان،‌ دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان، پنج نفر به بالا ۳۰۰ هزار تومان به حساب یارانه پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: مبلغ سبد حمایتی جدا از مبلغ مستمری و یارانه است که به صورت نقدی به کارت سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما قابل برداشت نیست و باید در قالب کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، برنج و روغن از فروشگاه‌های مشخص تهیه شوند.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال جاری ۲ میلیون و ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش بوده که مرحله اول سبد غذایی برای آن‌ها واریز شده است. سقفی از طرف دولت برای کمیته امداد مشخص نشده و نیازمندانی که شناسایی شوند از سبد حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

اسماعیلی تاکید کرد: استفاده از مبالغ واریزی سبد حمایتی تاریخ مشخصی ندارد و دریافت کنندگان محدودیت زمانی برای استفاده از آن ندارند و هر زمان که بخواهند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های روستایی نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. هماهنگی با فروشگاه‌ها صورت گرفته و امیدواریم در اجرا و عملیات بدون مشکل انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمایت غذایی کمیته امداد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • شکست شمشیرباز اول رنکینگ جهانی در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • پایان کار شمشیربازان ایران درسئول
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن
  • پایان کار شمشیربازان ایران با جایگاه نهمی علی پاکدامن
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران