Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت:چک لیست مقابله با تحریم‌ها که با همکاری مرکز پژوهش‌ها و وزارت اقتصاد تائید شده است در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در حاشیه نشست علنی امروز یکشنبه (27 آبان 97) پارلمان در بیان جزئیات جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت رئیسه قرار بر این شد که هم رؤسای اقتصادی دولت از جمله نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر اقتصاد و همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشست امروز حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست غیرعلنی امروز گزارش مفصلی درباره موضوعات مختلف کشور از جمله بحث معیشتی، مسائل مرتبط با نفت،‌انرژی، صنعت معدن تجارت، بحث‌های بازرگانی، موضوعات گمرکی و موارد متعددی  به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره موارد مذکر به نمایندگان ارائه شد یک نسخه هم دراختیار دولت قرار گرفت.

نعمتی در پاسخ به فارس درباره اینکه چک لیست تجمیع شده وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش‌ها درباره مقابله با تحریم‌ها در جلسه غیرعلنی امروز مورد بررسی قرار گرفت یا خیر، گفت: چک لیست در جلسه امرز بررسی نشد اما قرار است در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نشست غیرعلنی امروز مجلس، 5 نفر از نمایندگان مجلس به قید قرعه، توضیحاتی را درباره مسائل اقتصادی، گمرک، بانکی و معیشتی کشور ارائه کردند.

نعمتی افزود: در نشست امروز، دژپسند و نوبخت و همتی رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی را در خصوص اقداماتی که باید درباره گزارش مرکز پژوهش ها انجام داده، ارائه کردند، به ویژه در خصوص مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران و کارکنان دولت، روستاییان و کشاورزان و افراد آسیب پذیر کشور بر این مسئله تأکید شد که باید تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم های آمریکا اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گزارش مرکز پژوهش های مجلس توضیحات کاملی در رابطه با راهکارهای مقابله با تحریم ها مطرح شده بود، از این رو در نشست غیرعلنی امروز مجس مشخص شد که کمیسیون های تخصصی مجلس نیز برای تسریع در امور و اقدامات مربوطه بررسی این گزارش را در دستور کار خود قرار دهند و قطعاً با این فرآیند و اقدامات مجلس و دولت بخش عظیمی از نگرانی های مردم رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به موازات کار کمیسیون های تخصصی مجلس مقرر شد در دولت نیز کمیته ویژه ای در رابطه با نوع رویکرد دولت و دستگاه های دولتی در رابطه با اجرایی کردن گزارش مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود.

نعمتی اظهار کرد: در شرایط کنونی آمریکایی ها به دنبال آن هستند که در بحث تحریم ها یک جنگ روانی ایجاد کنند، از این رو اقدامات مجلس و دولت می تواند این فشارهای آمریکایی ها را خنثی کند، بنابراین اصلی ترین پیام نشست امروز مجلس و دولت این است که قوای نظام به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند تا مردم از این نظر دچارمشکل نشوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در نشست امروز همچنین مسائل بانکی و تحولات بازار ارز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه راهکارهای متعددی برای مقابله با تلاطمات اقتصادی هم توسط مرکز پژوهش های مجلس و هم دولت اندیشیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نعمتی کمسیون اقتصادی کمیته مقابله با تحریم ها تحولات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر کار گفت: براساس گفته‌های آقای مرتضوی، با لایحه‌ای که قرار است وزارت کار و دولت به مجلس ارائه دهند، مجلس هم در بحث تعیین دستمزد کارگران دخیل خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز  این کمیسیون گفت: نشست امروز (دوشنبه، 26 فروردین) کمیسیون اجتماعی با حضور آقای مرتضوی و معاونانش برگزار و موضوع دهک‌بندی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث شد.

وی ادامه داد: توضیحات مفصلی از طرف وزیر کار و معاونان وی درخصوص نکاتی که در بحث دهک‌بندی‌ها ابهام یا مشکل دارد،درخواست‌هایی که برای تغییر در دهک‌ها انجام می‌گیرد، ارائه شد. برای مثال در مسئله دهک‌بندی‌هایی که از ابتدا صورت نگرفته، معلوم شد باید از طریق سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها اقدام و دهک یا یارانه جدید دریافت کنند؛ اما در موضوع تغییر باید خود معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند.

اسماعیلی اضافه کرد: در این نشست همچنین درخصوص نوع کالابرگ‌هایی که در 320 هزار فروشگاه در سراسر کشور توزیع می‌شود، توضیحات خوبی از جانب معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد. براساس این توضیحات مردم در کم‌ترین فاصله زمانی حتی از طریق کانال‌های مجازی می‌توانند این کالابرگ‌ها را دریافت کنند. همچنین براساس راستی‌آزمایی که خود وزارتخانه انجام داده بود، مردم راضی بودند.

وی در ادامه تشریح نشست کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  توضیحات کاملی در موضوع تصمیماتی که در این وزارتخانه برای تغذیه کودکان 5 الی 9 ماهه در نظر گرفته شده، ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث حقوق و دستمزد کارگران در این نشست، عنوان کرد: پیرو پیشنهاد وزیر کار مبنی بر واگذاری تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران به مجلس، ما وزیر را به کمیسیون دعوت کردیم تا درخصوص لایحه‌ای که قرار است در موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران به مجلس ارائه دهند، توضیح دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در اصل و براساس ماده 41 قانون کار باید شورای عالی کار در این خصوص تصمیم بگیرد اما با لایحه‌ای که قرار است وزارت کار و دولت به مجلس ارائه دهند، مجلس هم در این بحث دخیل خواهد بود؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگانی از تمام گروه‌ها و جناح‌ها در مجلس حضور دارند و کمیسیون تخصصی اجتماعی می‌تواند با دعوت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تصمیم‌گیری در این مورد را تسهیل کند، ما از این پیشنهاد استقبال کردیم و معتقدیم این تصمیم عادلانه‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یک خلاء در این موضوع وجود داشت، افزود: ما منتظریم اگر این پیشنهاد وزیر کار در یک ماه پیش رو و در بازه زمانی مجلس یازدهم از طریق لایحه دوفوریتی دولت به مجلس ارائه شود، در همین مجلس این قانون را اصلاح کنیم تا در سال‌های بعد بتوانیم تصمیم منصفانه‌تر و کارشناسی و در شأن کارگران، درباره حقوق و دستمزد کارگران بگیریم./

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • بررسی تمدید قراردادها در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • مشارکت مردم در تولید تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار امروز مجلس
  • بررسی ارائه گزارش آخرین وضعیت انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان در کمیسیون شوراها