Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-29@13:32:04 GMT

شادابی پوست با خرمالو

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۲۸۵۰

شادابی پوست با خرمالو

رکنا: 5 خواص درمانی خرمالو را جدی بگیرید.

 خرمالو تقریبا شبیه یک گوجه فرنگی است و رنگ آن از زرد تا نارنجی درخشان متفاوت است. رنگ میوه ها بسته به رسیده بودن آن تغییر می کند. طبع خرمالو ، گرم و تر است.

خرمالو تقریبا بزرگ است و تا حدی هم اندازه پرتقال یا گریپ فروت کوچک است. حتی شکل آن هم متنوع است و می تواند دایره ای باشد یا حتی شبیه بلوط!

ارزش غذایی خرمالو

سرشار از ویتامین A

119 کالری انرژی

31/2 گرم کربوهیدرات

0/3 گرم چربی

6 گرم فیبر

1 گرم پروتئین

خرمالو میوه چه فصلی است؟

در ماه های اکتبر تا فوریه، یا به عبارتی بین ماه های مهر تا بهمن خودمان، همان زمانی که برگ های درختان شروع به ریزش می کنند، می توانید خرمالوها را که میوه هایی خوشمزه و قرمز رنگ هستند بر بالای درخت ها مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرمالو در برخی از فرهنگ ها به عنوان میوه خدایی شناخته می شود و درخت آن می تواند تا 70 فوت ارتفاع داشته باشد.

خرمالو میوه بومی ژاپن و چین است برای اولین بار در سال 1850 در آمریکا نیز برداشت شد. در حال حاضر در سراسر جهان، در مناطقی که به قدر کافی گرم باشد، خرمالو رشد پیدا می کند.

آیا خرمالو برای زن باردار ضرر دارد؟

شما می توانید از خوردن خرمالو در دوران بارداری لذت ببرید. با این حال، باید به مقدار کافی از آن استفاده کنید. محتوای تغذیه ای خوب خرمالو باعث رشد و بزرگ شدن جنین می شود و سلامت مادر را نیز تضمین می کند. با این حال پیش از اضافه کردن میوه به رژیم غذایی خود با دکتر خود نیز صحبت کنید.

در زیر به برخی از خواص خرمالو در طول بارداری اشاره می شود:

– خرمالو سرشار از کلسیم و فسفر است و می تواند به رشد جنین کمک کند.

– میزان آهن موجود در خرمالو می تواند خطر ابتلا به آنمی را در طول بارداری کاهش دهد. همچنین باعث بهبود عملکرد هموگلوبین خون می شود.

– خرمالو به دلیل دارا بودن منیزیم می تواند تاثیر زیادی در درمان فشار خون در طول بارداری داشته باشد. همچنین دارا بودن منیزیم به پیشگیری از بروز سنگ کلیه نیز در طول بارداری کمک می کند.

– خرمالو به دلیل محتوای سرشار از آنتی اکسیدان آن، می تواند به سم زدایی و بهبود عملکرد کبد هم کمک کند.

خواص خرمالو در دوران شیردهی

خرمالو جزو برخی از میوه هایی هست که قبلا توسط متخصصین اطفال، برای مادران شیرده ممنوع شده بود. اما متخصصین مدرن استفاده از این میوه ها را به صورت دوره ای و در مقدار کم برای مادران جوان مجاز می دانند و عقیده دارند که می تواند در رژیم غذایی این افراد قرار گیرد.

مادران شیرده باید توجه داشته باشند، که استفاده از میوه هایی چون خرمالو، گلابی و انار می تواند منجر به یبوست شود.

 

آیا خرمالو نفاخ است؟

میوه هایی که حاوی مقدار زیادی قند هستند به طوری که مجموع قند آن ها بیش از 3 گرم فروکتوز باشد، حتی با وجودی که فروکتوز آن ها بیشتر از گلوکز نباشد، می توانند موجب تولید گاز و نفخ شوند. خرمالو هم جز همین دسته از میوه هاست.

آیا خرمالو چاق کننده است؟

میوه خرمالو مقدار بسیار کم چربی دارد. حتی محتوای کربوهیدرات آن نیز بسیار کم است و از این رو، کسانی که قصد گرفتن رژیم دارند و میخواهند وزن اضافی خود را با حفظ رژیم غذایی خوب کم کنند، می توانند از این میوه استفاده های زیادی کنند.

همچنین کسانی که می خواهند یک رژیم غذایی کم کالری را برای حفظ وزن خود و نه برای کاهش وزن داشته باشند نیز می توانند از مصرف خرمالو بهره مند شوند.

خرمالو می تواند یک افزودنی عالی برای صبحانه باشد. محتوای کالری یک خرمالوی معمولی بسیار کم است و فقط 70 کالری دارد. از سوی دیگر هم شامل تمام مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است که باید برای بدن تامین شوند. اما این مواد به خاطر این که معمولا در غذاهایی هستند که پرکالری می باشند، از رژیم غذایی افراد حذف می شوند. اما مصرف خرمالو می تواند آن ها را تامین نماید.

خواص خرمالو برای سرماخوردگی

از بروز برخی از مشکلات التهابی، عفونتی و همینطور سرماخوردگی و آنفولانزا را می توان از طریق مصرف منظم خرمالو جلوگیری کرد. این به این دلیل است که میوه خرمالو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها قوی تر می کند.

خواص خرمالو برای پوست

ویژگی گس بودن خرمالو می تواند به باز شدن منافذ پوستی کمک می کند و همین طور برخی از خطوط ریز را نیز صاف کند. در نتیجه، پوست جوان تر و درخشان تر می شود.

هنگامی که میوه برای کاربرد به صورت ماسک از ترکیب مخلوط پالپ های خرمالو با آب لیمو و زرده تخم مرغ، مورد استفاده قرار گیرد، می تواند منجر به درخشش بیشتر پوست شود.

فواید خرمالو برای سکسکه

با وجودی که درمان قطعی سکسکه مشخص نیست، اما پزشکان طب چینی، استفاده گسترده ای از این میوه برای درمان سکسکه های طولانی مدت داشته اند.

ساقه خرمالو را با چند قطعه گل میخک و کمی زنجبیل به مدت 10 دقیقه خیس کنید و سپس آن را با آب کمی گرم بنوشید تا سکسکه تان کاهش یابد.

مضرات خرمالو

با توجه به این که خرمالو دارای مقدار زیادی تانین است، در صورتی که با شکم خالی مصرف شود، می تواند منجر به بروز اسهال شود.

قند موجود در خرمالو زیاد است و از این رو افرادی که مبتلا به دیابت Diabetes هستند باید از مصرف آن پرهیز کنند.

مصرف خرمالو با پوست آن به دلیل این که بیشترین میزان اسید تانین در پوست آن قرار دارد، می تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود. همچنین خوردن میوه با غذاهای سرد مانند ماهی، خرچنگ یا میگو منجر به تشکیل سنگ در معده می شود. این به این دلیل است که این غذاهای پروتئین و اسید تاننیک بالایی دارند و واکنش آن ها با هم می تواند منجر به بروز سنگ شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بلای وحشتناکی که مربی مازندرانی بر سر دختر نوجوان در پارک آورد + فیلم فاجعه/ پدر و پسر 6 ساله اش از شدت گرسنگی در بندرانزلی جان دادند ! این مرد با لباس پاکبانی مشهد را به هم ریخت / تبر به جای جارو ! + عکس ازدواجی که یک شبه فرو ریخت ! / شیلا قبل از پاتختی خودش را به دادگاه رساند + عکس انتقام وحشتناک دختر جوان تهرانی از خواهر یک پسر شیطان صفت زن جوان هنگام دستشویی زایمان کرد ! + عکس 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مراسم شادپیمایی در سرپل ذهاب + فیلم عمل غیراخلاقی زن جوان با زن سالخورده در فروشگاه ! +فیلم سرانجام تلخ خودنمایی پسر جوان با مار سمی ! +فیلم این دختر از 12 تا 15 سالگی در عقد 3 مرد بود ! مستند جنجالی نیویورک‌تایمز از قتل خاشقجی+فیلم اتفاق عجیب هنگام معارفه یک مدیر در خراسان شمالی ! بابلسر ظرفیت برگزاری کنسرت شاد را ندارد؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت چاق سرماخوردگی طب دیابت Diabetes پوست رژیم غذایی کم کالری مواد تولید درمانی خرمالو عکس فیلم مرد پسر ایران تصاویر مردان انتشار پدر دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیر نشویم

پیری یک فرآیند طبیعی است و نباید از آن واهمه داشت. عاداتی مانند ورزش کردن، نوشیدن آب فراوان و داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل، همه راه‌هایی هستند که می‌توانیم به خودمان کمک کنیم با افزایش سن، جوان‌تر به نظر برسیم و احساس شادابی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تغذیه می‌تواند بر احساس درونی و ظاهر بیرونی انسان تأثیر بگذارد. تحقیقات ثابت می‌کند که تغذیه نقش مهمی در سلامت قلب، مغز و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارد.

هم‌چنین رژیم غذایی سالم قدرت ترمیم آسیب‌های پوستی را دارد و می‌تواند تا سال‌ها ظاهر شما را جوان و شاداب نگه دارد.

این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، از درون و بیرون جوان و سالم بمانید:

۱) خانوده توت‌ها

مصرف غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان، مؤثرترین راه برای به تعویق انداختن علائم پیری است. به این دلیل که بدن در فرآیند اکسیداسیون، مولکول‌هایی به نام «رادیکال‌های آزاد» را ایجاد می‌کند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند و در بالا بردن خطر بیماری‌های مزمن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به طور مستقیم با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و آسیب احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

در بین مواد غذایی، توت‌ها حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان هستند و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین و ویتامین C هستند که با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن مبارزه می‌کنند. آسیب استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد، بنابراین خوردن مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، مانند توت سفید، توت فرنگی، شاه‌توت و ... به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و بهبود سلامت کلی آن کمک می‌کند.

۲) ماهی‌های چرب

این ماهی‌ها سرشار از چربی‌های سالم مانند اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به حفظ سلامت قلب، مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن کمک کند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب می‌توانند به حفظ جوانی پوست کمک کنند.

ماهی سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA است و این چربی‌های ضروری با حفظ غشای سلولی و کاهش التهاب، به سلامت پوست کمک می‌کنند و با افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست، ظاهری جوان و شاداب برایتان به ارمغان می‌آورند.

۳) سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کاهو و کلم‌پیچ حاوی ویتامین‌های A، C و K و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم هستند. این مواد مغذی می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، به تولید کلاژن کمک کنند و در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت کنند.

علاوه بر سلامت پوست، ویتامین K هم‌چنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن مرتبط است و ویتامین C به پیشگیری از اُفت عملکرد شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و با ارتقای سلامت پوست و کاهش ظاهر چین و چروک مرتبط است. فراتر از آن، بتاکاروتن می‌تواند به پیشگیری از انواع مختلف بیماری‌های مزمن کمک کند.

۵) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیب خاصی به نام لیکوپن با خواص آنتی‌اکسیدانی است. این ماده از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد و ظاهر شاداب و احساس جوانی را در شما پدید می‌آورد. هم‌چنین رژیم غذایی غنی از لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌های خونی کمک کند و از لحاظ بیولوژیکی، بدن شما را جوان نگه دارد.

۶) شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید‌ها است که این ترکیبات به طرق مختلف برای بدن مفید هستند. فلاونوئید‌ها جریان خون را افزایش می‌دهند و از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. فلاونوئید‌ها به تنظیم فشار خون، سلامت شریان‌ها و مسائل مرتبط با عروق مانند بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند. سلامت داخلی بدن در حفظ ظاهری جوان و شاداب نقش بسزایی دارد.

۷) ماست

سلامت روده و میکروبیوم متنوع آن، به داشتن پوست سالم‌تر کمک می‌کند. مواد غذایی غنی از پروبیوتیک مانند ماست، سلامت روده را تأمین می‌کنند و باعث جذب آسان مواد مغذی می‌شوند. ماست هم‌چنین پروتئین ضروری برای حفظ سلامت ماهیچه‌ها و پوست را فراهم می‌کند و در عین حال از طریق محتوای کلسیم و ویتامین D به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

۸) چای سبز

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. این ترکیبات به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنند و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهند. چای سبز نه تنها می‌تواند به حفظ ظاهری جوان‌تر کمک کند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که پلی فنول اصلی آن (EGCG)، روند پیری را کندتر می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌شود.

دیگر خبرها

  • آقای زاکانی! به جای ساخت مسجد به فکر کودکان کار باش
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب