Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، یوسف محمدی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام یافته حدود 30 قلاده خرس قهوه‌ای نادر در منطقه زیست محیطی این شهرستان شناسایی شده است و انتظار ما از همشهریان این است که صیانت از این گونه ارزشمند جانوری مبنای کار قرار دهند.

وی با اشاره به این که این نژاد از خرس قهوه‌ای جزو حیوانات محافظت شده است بیان کرد: اجرای برنامه‌های صیانتی از گونه‌های نادر در حال حاضر یک اولویت اساسی است و در این زمینه باید به عنوان یک وظیفه همگانی مشارکت و تعامل همه‌جانبه توسط مسئولان و مردم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف خود در راستای حفاظت از محیط زیست دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس محیط زیست مشگین‌شهر تصریح کرد: جلوگیری از تعارض انسان با حیات وحش با هدف کاهش صدمات و خطرات جانی برای مردم یک امر مهم و اساسی است و در این زمینه نیاز است مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این امر مهم نهایت همکاری و تعاملات را با ما داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

محمدی تصریح کرد: 75 واحد صنعتی و خدماتی در حوزه کشتارگاه‌های صنعتی طیور، رب سازی و کبریت سازی به صورت مداوم مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند که نیاز است در راستای اجرای برنامه‌های حفاظت از محیط زیست از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و شورای شهر نیز با هدف پاکسازی شهر و روستا و نیز برای افزایش انگیزه در بین آنان مبنای کار قرار گرفته است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود شرایط موجود اولویت اساسی است و انتظار می‌رود همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی موضوع را با مراتب در میان بگذارند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر سعید شهند صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی، با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت  اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد:  کارشناسان آموزش  و محیطبانان حفاظت محیط زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در طول سال تلاش می کنند تا با افزایش آگاهی ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست ، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

شهند تهیه علوفه برای حیات وحش ، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز صادر شده برشمرد و افزود  : سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است و حمایت دستگاه قضایی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی ، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفین این حوزه فراهم می سازد.

دیگر خبرها

  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • زنده گیری یک قلاده گرگ هار توسط پلیس مشهد
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه