Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد از مصرف ۳۶۰۰ گیگاوات ساعت برق توسط صنایع فولادی یزد در سال گذشته خبر داد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسن صباغزادگان در آیین افتتاحیه نخستین پویش انرژی صنایع کشور، اظهار داشت: استان یزد با مصرف بیش از 70 درصد مصرف برق در صنعت یک استان صنعتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 کل صنایع فولاد استان یزد 3600 گیگاوات ساعت برق مصرف کردند که رویکرد کاهش 10 درصد مصرف انرژی الکتریکی معادل 360 گیگاوات ساعت رویکرد مثبتی برای این کمپین است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی الکتریکی، کاهش مصرف آب و سوخت و بهبود محیط‌زیست را در پی خواهد داشت

وی ادامه داد: بازای هر 1 کیلووات ساعت برق، 21 صدم لیتر آب و 25 صدم مترمکعب سوخت گاز مصرف شده و 700 گرم گازهای آلاینده محیط‌زیست تولید می‌شود.

صباغزادگان خاطرنشان کرد: اگر میزان 10 درصد صرفه‌جویی انرژی الکتریکی به ازای 3600 گیگا­وات‌ساعت تحقق پیدا کند، بیش از 75 میلیون لیتر آب معادل مصرف سالیانه 210 خانوار ایرانی و 90 میلیون مترمکعب سوخت گاز معادل مصرف سالیانه 30 هزار خانوار ایرانی صرفه‌جویی شده و 252 هزار تن گازهای آلاینده نیز کاهش می‌یابد.

علیرضا چایچی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران هم در این نشست اظهار داشت: این مجموعه به‌عنوان اولین شرکت صنعتی، پیش برنده طرح ارتقاء فرهنگ بهره‌وری انرژی در کشور است و در قالب اجرای این طرح 4 تا 10 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

 وی با بیان این‌که فولاد آلیاژ ایران از 20 سال قبل با بهره‌گیری از توان بالای تکنولوژیکی و دانش فنی به عنوان معتبرترین شرکت تولید فولاد آلیاژی کشور آغاز بکار کرده است، تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ‌بر 500 هزار تن انواع مقاطع فولاد آلیاژی در اشکال مختلف برای جوابگویی به صنایع تخصصی همچون خودروسازی، ابزار، نفت و پتروشیمی و ریلی در حال تولید است.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان نهاد متولی و اصلی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، طی یکسال گذشته اقداماتی در حوزه معدن داشته که در این گزارش قصد داریم به بررسی مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از تابستان سال گذشته، راهبری برنامه‌ها و اهداف پیش‌روی بخش معدن و صنایع معدنی را در قالب برنامه پایش‌های مستمر هفتگی، پیش برده است. طی این برنامه، نحوه اجرا و راه‌های برطرف‌سازی گلوگاه‌های توسعه این حوزه بررسی و ارائه شده است؛ در این چارچوب، زنجیره‌های فولاد، مس، آلومینیوم، روی، طلا و... در عین روبه‌رویی با تمامی چالش‌های تامین انرژی و خوراک، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند؛ بطوریکه منجر به راه‌اندازی تعدادی طرح در سال ١۴٠٢ شد و زمینه افتتاح بسیار طرح‌های دیگر در سال ۱۴۰۳ را در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور فراهم کرده است. 

بطور مثال، در زنجیره فولاد، نخستین قوس الکتریکی فولاد شادگان در سال ١۴٠٢ انجام شد. همچنین تست قوس الکتریکی طرحهای فولاد میانه و فولاد قائنات نیز به ثبت رسید و این پروژه‌ها، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌زودی افتتاح خواهند شد.  
از سوی دیگر  فعالیت تولید شمش فولاد در سفید دشت با تکنولوژی ایرانی آغاز شد. در زنجیره فولاد نیز طرح‌های فولادسازی نی‌ریز و آهن اسفنجی ۲ بافت نیز، در آستانه راه اندازی قرار دارند.
ایمیدرو فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره روی در مهدی آباد را به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری روی خاورمیانه به ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن را آغاز کرده و در دست راه اندازی دارد.

 در حوزه فولاد، پیش‌تر کارخانه احیای مستقیم زمزم۳؛ بزرگ‌ترین مگامدول تولید آهن اسفنجی در ایران با ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن راه اندازی شده است. از سوی دیگر اسکله شماره سه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه ۲۵ میلیون یورویی افتتاح شد.

از دیگر اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت می‌توان به ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه زنجیره آلومینیوم اشاره‌ کرد که در این حوزه، نخستین طرح تولید هیدرات‌های ویژه در ایران و خاورمیانه  با سرمایه‌گذاری ١٠٠٠ میلیارد ریالی و اشتغال ۱۱۰ نفری وارد مدار تولید شده است. 

تکنولوژی ساخت این واحد، بومی و برای نخستین بار است که در کشور اجرا و راه‌اندازی شده است؛ افتتاح فاز نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم) نیز دستاورد دیگرِ فناوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید که برای این طرح نیز ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

 عملیات اجرایی کارخانه های "فلوتاسیون مس-طلا" شادان و نیز "فرآوری طلا" خونیک در استان خراسان جنوبی نیز در سال گذشته آغاز شد. 

در حوزه صنعت مس نیز که به عنوان یکی از مهمترین صنایع کشور به حساب می‌آید و ظرفیت قابل توجه و بهینه‌ای در کشور برای آن وجود دارد اما تاکنون آنطور که باید مطابق ظرفیت‌هایش مورد توجه قرار نگرفته است؛ اما خوشبختانه در سال جاری، استخراج پیش باطله‌برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان شروع شد.

این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد داشت و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدت بهره‌برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود.

همچنین "جانجا"؛ معدن جدیدی است که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و قطعا طی سال‌های پیش‌رو، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدن کاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه خواهد شد.

با توجه به اهمیت توسعه زنجیره مس، ایمیدرو در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس را در آستانه رونمایی قرار دارد؛ این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پائین دستی صنعت مس داشته باشد؛ این مهم با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

در حوزه اکتشاف نیز از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳درصد بیش از برنامه پیش‌بینی شده بوده است.

 در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی متخصص در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه‌گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغالسنگ کوهبنان(استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در سال ١۴٠٢ به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، در سالی که گذشت چهارمین جشنواره اینوماین (ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی)، نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی از جمله اقداماتی بود که در حوزه گوهرسنگ‌ها نیز با متولی‌گری ایمیدرو در این سازمان برگزار شد.

از شاخص‌ترین اقدامات ایمیدرو که همزمان با آغاز به کار در دولت سیزدهم کلید خورد و در سال ١۴٠٢ به ثمر نشست می‌توان به تکمیل بیش از ۵۰ طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی را در کشور توسط این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه آن، اشاره کرد. ارزش پروژه‌های مذکور به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد که حوزه‌های مختلف معدن و صنایع معدنی را شامل می‌شود.

 زنجیره‌های مس، فولاد، طلا، آلومینیوم و همچنین امور زیربنایی در بخش راه‌سازی، برق‌رسانی، احداث جاده و پست اسکله در نقاط مختلف کشور جزو مجموعه طرح‌های تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم بوده است. با بهره‌برداری از این طرح ها ۳۰۸۸ نفر اشتغال مستقیم و ۱۱۰۸۷ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • آقای گل سابق لیگ برتر میهمان تمرین امروز فولادی‌ها + عکس
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی