Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت : با اجرای طرح پژوهشی، سند راهبردی بقاع متبرکه استان به زودی با کمک دانشگاه اراک تهیه خواهد شد که سند چشم اندازی برای بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف همچنین با بیان اینکه پروژه‌های سرمایه گذاری وقفی فعال می‌شود از اجرای ساخت مشارکت ۲۵۰ واحد مسکونی، ۱۲۰ واحد تجاری در محمدیه و هشت واحد تجاری در شهر قزوین خبر داد و افزود:درمانگاه خیریه بیدستان با ۲۱ میلیارد ریال، هشت واحد مسکونی و دو واحد تجاری در موقوفه آقا امینی در حال اجراست و یک پروژه بزرگ اقتصادی هم در شهر قزوین در حال شکل گیری است که تحول بزرگی در احیای موقوفات و خدمات اجتماعی در استان رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مجیدی، ارزش موقوفات استان را بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان بیان کرد که با احتساب یک درصد سود باید سالانه ۱۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که این میزان در سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف میزان تملک دارایی این اداره کل را در سال گذشته دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بیان کرد که در میان بقاع متبرکه، مساجد و امکان مذهبی توزیع شد و پیش بینی کرد امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این عرصه جذب شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین گفت: مساحت اراضی کشاورزی وقفی ۵۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، معادل ۱۱ درصد اراضی کشاورزی استان است.

حجت الاسلام مجیدی همچنین از صدور ۲۷۰ سند برای رقبات استان در هفت ماهه گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۰۰ رقبه سند ندارد که تلاش می‌کنیم تا اسناد همه رقبات تا یک سال آینده دریافت شود.

حجت الاسلام مجیدی گفت: در سال جاری ۷۰ رای دادگاه به نفع موقوفات صادر و ۵ دادنامه اجرا شده است.

در استان قزوین ۲ هزار و ۶۳۷ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی و ۲۵ هزار و ۸۵۴ مورد رقبه وجود دارد.

انتهای پیام/

سند راهبردی بقاع متبرکه قزوین با کمک یکی از دانشگاه‌های کشور تهیه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رحمانی در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی افزود: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.   معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند گفت: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.   رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.   ره انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت:برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست