Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تظاهرات هزاران معترض فرانسوی که روز گذشته در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون در بزرگراه‌های این کشور برگزار شد، سبب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم و معترضان شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در نتیجه تظاهرات هزاران معترض فرانسوی که از روز گذشته در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون در بزرگراه‌های این کشور آغاز شده، یک نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش رویترز، ده‌ها نفر از مردم فرانسه به دلیل تلاش معترضان موسوم به جلیقه زرد‌ها برای متوقف ساختن خودروهایشان در جاده ها، ورودی تونل‌ها یا مسیر‌های دسترسی به فرودگاه‌ها مجروح شدند.
این اعتراضات که با هدف اعتراض به بی ثباتی قیمت سوخت و افزایش فشار بر مصرف کنندگان انرژی برگزار شد، اکنون سبب تشدید نارضایتی‌ها از دولت مکرون شده است.
در جریان این اعتراضات، یک زن معترض در نتیجه تصادف با یک خودرو جان خود را از دست داد. بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه دستکم ۲۲۷ نفر در جریان این اعتراضات در سراسر کشور زخمی شده‎اند که حال ۶ نفر وخیم گزارش شده است.  
یک نیروی پلیس نیز به شدت زخمی شد.
تخمین زده می‌شود تقریبا ۲۸۳ هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.
اگرچه عصر روز شنبه ۷۳ نفر بازداشت شدند، اما برخی از معترضان تا نیمه‌های شب در خیابان‌ها ماندند.
پلیس فرانسه برای متفرق ساختن معترضان در ورودی یک تونل در نزدیکی آلپ و نیز به عقب راندن آنان از نزدیکی کاخ الیزه و مرکز شهر لیون از گاز اشک آور استفاده کرد.  
معترضان طی شعار‌هایی خواهان استعفای امانوئل مکرون بودند و برخی نیز شعار " قدرت خرید ما را به ما برگردانید" سر دادند. کاهش مالیات‌ها نیز از دیگر درخواست ها بود.
در طول ۱۸ ماه از به قدرت رسیدن امانوئل مکرون فرانسه شاهد تظاهرات‌های اتحادیه‌های کارگری و اعتراضات خیابانی بوده است. این اعتراضات در مخالفت با تغییرات در قوانین کار شکل گرفت. بدهی‌های کلان دولت سبب بازنگری در سیاست‌های اقتصادی در فرانسه شده است.
در نتیجه افزایش مالیات بر سوخت و تنباکو همزمان با افزایش درآمد رفاهی اجتماعی و قطع مالیات بر ثروت محبوبیت مکرون به پایین‌ترین حد خود یعنی ۲۱ درصد رسیده است.
انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تظاهرات در فرانسه مکرون اعتراضات گسترده معترضین کشته و زخمی مالیات افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به آغاز اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه امروز صدای حق در هر حال شنیده می‌شود، گفت: مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند.

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه تاکید کرد: این اعتراضات برای ما یک نگاه جدیدی ایجاد می‌کند که بدانیم با وجود اقدامات رسانه‌ها و فعالیت‌های بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های غربی که تلاش می‌کنند واقعیات را پنهان کنند و به مردم اطلاعات غلط بدهند و به نفع خودشان ذهنیت سازی کنند، حقایق پشت ابر نمی‌ماند و حتی در آمریکا که تلاش دارند اوضاع دنیا را به نحوی جلوه دهند که به نفع خودشان باشد، باز مردم می‌فهمند که اسرائیل بر حق نیست و در غزه چه جنایتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنیدن صدای آغاز اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا برای ما که در جمهوری اسلامی ایران هستیم و رسانه‌ها در حال کار شبانه روزی علیه ما و جبهه مقاومت هستند خبر خوبی است؛ چراکه مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند و این می‌تواند کمک کار ما باشد تا بدانیم صدای حق در هر حال شنیده می‌شود و نباید از این ادعای رسانه‌های دنیا که می‌خواهند این تلقی را ایجاد کنند که کل دنیا به سمت صرفاً فسق و فجور رفته و هیچ جایی به دنبال عدالت طلبی و عدالت خواهی نیستند، مرعوب شویم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به بازداشت دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب شدید اعتراضات آنها گفت: مردم ما باید بدانند تفاوت ایران با کشوری مثل آمریکا که خود را مهد آزادی می‌داند، چقدر است؛ در کشور ما رفتار با مردم معترض در اعتراضات بسیار مهربانانه است، اما حکومت آمریکا وقتی مردمش نسبت به اقدامات رژیم مستکبری مثل اسرائیل اعتراض می‌کنند، حاضر است مردم خود را تحت فشار قرار دهد و به آنها لطمه بزند و حتی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند و با دانشگاهیان برخورد بسیار زننده و تند و تیز داشته باشد؛ این اتفاقات نشانه‌ دهنده رو به انحطاط بودن حکومت آنها و تعالی حکمرانی در کشور ماست؛ در کشور ما اگر با کسانی اعتراض خود را با رفتاری ولو خطا انجام می‌دهند، با رأفت برخورد می‌شود.

باقری افزود: در سالهای گذشته در کشور چالش‌های اجتماعی متعددی داشتیم که شاید عمده آنها ناشی از خطای در اطلاع رسانی بوده اما با این وجود سعی بر رأفت بود و عفو رهبری در سال ۱۴۰۱ نمونه بی نظیری است؛ هر چقدر آمریکا از آزادی و تمدن حرف می‌زند، کشور ما در موقت بهتری در این زمینه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد