Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور حسین باهر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص رفتار شناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: واژه کنکور به طور کلی به معنای فتح و پیروزی و برنده شدن در امری است که رقابتی شدید و جدی در آن وجود دارد و در واقع روشی برای گزینش نخبگان از بین تعداد زیادی داوطلب برای ورود به دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربه بنده به عنوان کسی که سال ها در عرصه علم و دانش فعالیت کرده است، این است که از ابتدای دوران تحصیل در مدرسه تا زمانی که در دانشگاه به ادامه تحصیل پرداختم، همواره در معرض امتحانات و آزمون های مختلف درسی قرار گرفتم که ممکن است برخی از این امتحانات واقعا خوب و موثر باشد اما بسیاری از آن ها هم صرفا نمره محور بود و دستاورد مثبت علمی و آموزشی چندانی نداشت. باهر افزود: بسیاری از روش هایی که در حال حاضر در نظام علمی و آموزشی ما انجام می شود، با تمرکز بر نمره محوری و حفظ کردن دروس است یعنی بر محفوظات بیش از معلومات اهمیت داده می شود. در واقع، آموزش مانع پرورش می گردد و این دو واژه نه در کنار هم، بلکه در مقابل هم قرار می گیرند. وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع مهم و قابل بحث کنکور نیز می توان گفت که متاسفانه از طریق کلاس های آموزشی و کلاس های کنکور سوء استفاده های بسیاری صورت می گیرد و برخی افرادی که در نظام آموزشی و علمی فعالیت دارند، کنکور را نه به عنوان یک روش برای گزینش برترین دانش آموزان، بلکه به عنوان یک بیزینس و تجارت برای رسیدن به منفعت های خود می بینند. عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت: اکثر امتحاناتی که امروزه برگزار می شود به ویژه آزمون های آزمایشی و تستی موسسات و آموزشگاه ها فقط باعث مضطرب شدن دانش آموزان و تمایل به نمره محوری آن ها و همچنین کاهش اعتماد به نفس این افراد در صورت کم شدن نمرات در این امتحان ها می شود و در نهایت منتج به عدم توجه این قشر تاثیرگذار جامعه به یادگیری درست و کاربردی در راستای پژوهش محوری نظام علمی و آموزشی کشور شده است. وی تصریح کرد: بهترین راهکار در این زمینه، می تواند برداشته شدن آزمون کنکور باشد که موجب از بین رفتن بازارهای مکاره کلاس های کنکور می گردد. باهر در پایان تاکید کرد: در واقع بهتر است، گزینش داوطلبان ورود به دانشگاه از طریق نمره های واقعی این افراد در طول سال های مختلف تحصیل آن ها در مدارس صورت گیرد. همچنین برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر در آموزش عالی بهتر است با توجه به مصاحبه های کتبی و حضوری، مقالات ارائه شده، اختراعات و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و تطابق آن ها با معیارهای استاندارد علمی انجام شود تا بتوانیم بهترین ها را در رشته ها و عرصه های مختلف علمی در راستای پیشرفت نظام علمی و آموزشی ایران اسلامی برگزینیم. انتهای پیام/ 283 / 167 حسین باهر دانشگاه شهید بهشتی حذف کنکور گزینش نخبگان تجارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی حذف کنکور تجارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟