Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: آمارها از سوی مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه در خصوص روند کاهشی نرخ بیکاری در استان نشانگر اعمال سیاست‌گذاری درست و صحیح در تدوین سند اشتغال استان است که توانسته ایم نه تنها روند افزایش نرخ بیکاری را متوقف بلکه آن را نیز کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای غلبه بر غول بیکاری استان به تلاش و کاری مضاعف نیاز داریم، افزود: در تابستان امسال ۲۰ استان کشور با رشد نرخ بیکاری روبرو بوده‌اند و تنها حدود هشت استان دارای کاهش نرخ بیکاری بودند که یکی از این استان‌ها، استان کرمانشاه است.

وی به مراحل بازسازی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: این آماری که در خصوص نرخ بیکاری استان اعلام شده روند اشتغال در این مناطق لحاظ نشده و اگر این مناطق در نظر گرفته می شد هر چند که افراد غیر بومی هم در آنجا مشغول به‌کار هستند با روند بیشتر نرخ بیکاری مواجه می شدیم.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار بستگی به ساختار اداری دارد، اظهار داشت: هنوز درگیر استعلام‌های طولانی مدت در روند سرمایه‌گذاری در استان هستیم لذا همه باید کمک کنیم تا این مسیر برای جذب سرمایه‌گذاری در راستای کاهش نرخ بیکاری استان کوتاه تر شود.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نباید سخت‌گیری شود، افزود: اگر بخش خصوصی در استانی اعتماد کند که در مسیر سرمایه‌گذاری سخت‌گیری‌ها کمتر است، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و همین موضوع باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در آن استان می‌شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نباید سخت‌گیری شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمجتبی حسینی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، گفت: روزانه صد‌ها تن زباله در بخش‌های مختلف این استان تولید می‌شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماند‌ها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی، افزود: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، تأکید کرد: بهره گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند