Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@19:28:17 GMT

پاسخ ابتکار درباره طرح مقابله با اسیدپاشی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۰۴۹

خرداد:معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از شناسایی زنان سرپرست خانوار برای بیمه‌شدن خبر داد.
معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) در گفت‌وگو با ایلنا درباره بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: طبق آخرین خبری که من دارم، زنان سرپرست خانوار و آنهایی که در واقع نیاز به این بیمه دارند، در حال شناسایی هستند تا اقدامات لازم برای این کار آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره سرانجام طرح مقابله با اسیدپاشی گفت: بخش عمده‌ای از این طرح در لایحه "تامین امنیت زنان در برابر خشونت" قید شده و یک بخشی هم در لایحه "حمایت از کودکان و نوجوانان" به این موضوع اشاره شده است. البته طرحی هم توسط مجلس در خصوص اسید پاشی دنبال می‌شود که ما هم مخالفتی نداریم و امیدوارم چون در دو بخش لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان وجود دارد، با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند.
ابتکار در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی از سوی شما برای قربانیان اسیدپاشی صورت گرفته است، گفت: مهمترین مساله تصویب این دو لایحه و اجرایی کردن آن است که البته لایحه کودکان و نوجوانان به تصویب رسیده و مجلس باید فقط آخرین اصلاحیه‌های شورای نگهبان را تحویل دهد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره رفع شکاف بین دختران و پسران توسط دستگاه‌های دولتی که اخیرا مطرح کرده، توضیح داد: این مساله به عدالت جنسیتی در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مربوط می‌شود. باید مطمئن شویم برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم نتیجه‌اش برای دختر و پسر یکسان است؛ یعنی اطمینان حاصل کنیم که هر دو می‌توانند از این نتیجه بهره‌مند شوند. مثل مقوله آموزش و ورزش که دختران ما نباید از آن باز بمانند.
وی تصریح کرد: همچنین فعالیت‌هایی که ما در یک جامعه تعریف می‌کنیم به این صورت نباشد که دختران از آن جا بمانند به تعبیر دیگر امکان دسترسی دختران برای استفاده از فعالیت‌ها امکان‌پذیر باشد. برچسب ها: ابتکار ، اسیدپاشی ، معاون رئیس جمهور

منبع: خرداد

کلیدواژه: ابتکار اسیدپاشی معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها