Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@22:32:19 GMT

با پوست تخم مرغ به داد دندانهایتان برسید+ روش

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۲۵۷

ساعت 24-به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می ریزیم غافل از اینکه این پوست های به نظر بی مصرف می توانند جایگزین گروهی از گرانقیمت ترین داروها باشند. با پوست تخم مرغ دندان و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

پوست تخم مرغ ان قدرها هم که به نظر می رسد بی فایده نیست بلکه کاملا برعکس سرشار از ماده ای است که متاسفانه امروزه افراد در تمامی سنین از کمبود ان به نوعی رنج می برند، کلسیم را می گویم ماده ای که کمبودش در بدن باعث خرابی دندان ها ، ضعف و دردهای استخوانی ، ریزش مو و… می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش تقویت استخوان و تامیل کلسیم با پوست تخم مرغ

بیشتر افراد به محض استفاده از محتوای تخم مرغ، پوست های آن را دور می اندازند در حالی که با این کار خود را از خواص آن ماده محروم می کنند. در واقع، پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. جذب و هضم این منبع کلسیم برای بدن بسیار آسان تر از منابع دیگر است.

تحقیقات نشان داده کلسیم موجود در پوست تخم مرغ شبیه به کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها است. این نوع کلسیم علاوه بر استحکام دندان و استخوان، کلسیم مورد نیاز بافت ها و عصب ها را تامین می کند. از طرف دیگر، پودر پوست تخم مرغ سبب کاهش فشار خون و کلسترول می شود.

نصف قاشق پودر پوست تخم مرغ حاوی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم است. برای بهره مند شدن از خواص پوست تخم مرغ ابتدا چند تخم مرغ را به مدت ۱۰۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری ها و میکروب های آن زدوده شود. بگذارید سرد شوند سپس آن ها را خرد کرده تا به پودر تبدیل شوند و آن پودر را در شیشه ای تمیز نگه دارید. می توانید از آن در غذاها، نوشیدنی ها و اسموتی ها استفاده کنید.

منبع: سلامت

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کاپ کیک شکلاتی به همراه نکات کلیدی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کاپ کیک یا کیک فنجانی نوعی کیک کوچک تک نفره است که در قالب‌ها و کاغذهای مخصوص آماده می‌شود. کاپ کیک مانند سایر کیک‌ها از ترکیباتی همچون شکر، کره، آرد و تخم مرغ تهیه و با سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت تزئین می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک
تخم مرغ ۶ عدد (درشت)
روغن مایع نصف لیوان (لیوان فرانسوی دسته دار استفاده می‌کنیم برای همه اندازه گیری ها)
آرد سفید ۲ لیوان
شیر یا آب نصف لیوان (شیر باعث پوک شدن کیک می‌شود و بهتر است از آن استفاده شود.)
پودر قند ۱ لیوان
کرمفیل ۱ قاشق چایی خوری در هر کاپ کیک
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری (قاشق را باید سر پر کنیم)
وانیل نصف قاشق چایی‌خوری
پودر کاکائو نصف قاشق مرباخوری (سر پر)
فلفل قرمز به مقدار بسیار کم فقط برای طعم کاکائو

طرز تهیه کاپ کیک مرحله اول

ابتدا در ظرفی تخم مرغ (هم دما با محیط باشد)، وانیل و پودر قند را ترکیب کرده و با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر، فلفل قرمز و پودر کاکائو را الک می‌کنیم و سپس تمام مواد خشک را باهم ترکیب می‌کنیم.

مرحله سوم

اکنون شیر یا آب را به همراه روغن به مواد خشک اضافه و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد بالا را با ترکیب تخم مرغ، وانیل و پودر قند مرحله اول ترکیب می‌کنیم و به خوبی هم زده یا بافت یک دستی حاصل شود.

مرحله پنجم

کاغذهای کاپ کیک را در قالب مخصوص قرار داده و مواد درست شده را با قاشق درون آن می‌ریزیم باید به این نکته توجه کرد به اندازه‌ی یک بند انگشت از سر قالب باید خالی باشد.

نکته: کرمفیل ها را درون قیف ماسوره‌ای ریخته و به اندازه یک قاشق چایی خوری در کف قالب یا پس از پر کردن هر قالب در درون مواد می‌ریزیم.

مرحله ششم

فر را از قبل باید به مدت نیم ساعت گرم کنیم سپس قالب حاوی مواد کاپ کیک را به مدت ۴۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ سانتی گراد قرار می‌دهیم.

نکته: پس از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درب فر را باز می‌کنیم و سیخ چوبی در کیک فرو می‌کنیم کیک اگر به طور کامل پخته شده باشد نباید محتویات داخل کیک به چوب بچسبد. سپس درجه حرارت فر را کم و ملایم می‌کنیم تا کیک مغز پخت شود زمانی که لبه‌های کیک به سمت وسط کیک جمع شد کیک به صورت کامل پخته است.

مرحله آخر

پس از آماده شدن کیک و خنک شدن قالب آن را به ظرف مخصوص سرو انتقال می‌دهیم و نوش جان می‌کنیم.

نکات قابل توجه در تهیه مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی تخم مرغ‌ها هنگام استفاده هم دما با محیط شده باشند. دمای تمام مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشند. در نیم ساعت اول پخت درب فر را نباید باز کنیم. از چایی یا انواع نوشیدنی‌های گرم برای سرو کاپ کیک می‌توانیم استفاده کنیم. برای تزئین کاپ کیک می‌توانیم از سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت استفاده کنیم. استفاده از شیر به جای آب باعث پوک‌تر شدن بافت کاپ کیک می‌شود. برای به دست آمدن بهترین نتیجه باید از پودر قند به جای شکر استفاده کنیم زیرا شکر باعث به وجود آمدن پف کاذب و حالت چسبندگی در کیک می‌شود. کد خبر 746598

دیگر خبرها

  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها