Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورایعالی انقلاب فرهنگی سرفصل‌های رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری تصویب شد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری اختصاص داشت گزارش تدوین شده در کارگروه مربوطه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به‌منظور تدوین سرفصل‌ها و برنامه‌های جامع و کامل برای این رشته درسی، ابعاد مختلف این برنامه درسی مشتمل بر روانشناسی مدرسه و... مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. لزوم ارائه این دروس در قالب‌های مصوب آموزش عالی، توجه بیشتر به چهار مؤلفه تحول و ارتقاء علوم انسانی، تقویت نگاه آینده‌نگرانه در این برنامه‌های درسی، تولید متون آموزشی متناسب با این رشته و بلامانع بودن دروس اختیاری در مقطع دکتری از جمله این پیشنهادات بود.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضاء و رأی مثبت آنان به کلیات این برنامه آموزشی و سرفصل‌های جزئیات این برنامه درسی و سرفصل آموزشی مورد بحث انسان‌شناسی در این برنامه درسی، توجه به نشریات علمی و پژوهشی به عنوان یک منبع درسی، ارتباط این برنامه‌ها و سرفصل‌ها با رشته‌هایی مانند علوم شناختی، روش تحقیق و اهمیت آن در رشته روانشناسی تربیتی و بررسی نقش رسانه‌های نوین در روند تعلیم و تربیت.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با رأی مثبت اعضاء مقرر شد این سرفصل‌های آموزشی و برنامه‌های درسی پس از تصویب به منظور اصلاحات و ویرایش بیشتر در کمیسیون خاصی مطرح شود.

انتهای پیام/

R1011173/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است. رهبر انقلاب در پیام تبریک نوروز ۱۴۰۳، امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد