Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز مازندران گفت: نمايشگاه كتاب ساري از امروزتا سوم آذرماه ازساعت ۹صبح تا ساعت۲۰با تخفیف ۲۰-۴۰درصدی ۴۰هزار عنوان کتاب را در مجتمع فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به عموم علاقه مندان عرضه می دارد.

حميدرضا عشريه، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز مازندران امروز(27آبان) در حاشیه آغازبکار نمایشگاه کتاب ساری به خبرنگار شبستان گفت: برپایی این نمایشگاه بمناسبت بیست و ششمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترويج و تبيين فرهنگ مطالعه در دستور کار قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عشريه به نقش كتاب در توسعه فرهنگي اشاره كرد و افزود: ميزان سرانه مطالعه، تيراژ كتاب و ابزارهاي فرهنگي از جمله نشانه هاي توسعه هر كشوری بشمار مي رود.

 

وي با بیان اینکه علي رغم بروز و ظهور ابزارهاي ارتباطي و تكنولوژي نوين، هيچ ابزاري هنوز نتوانسته جايگزين مناسبي براي كتاب باشد، خاطرنشان كرد: نبايد از تشويق، مسايل انگيزشي وتبليغات و اطلاع رساني در امر ترويج كتابخواني غافل شد.

 

عشریه با اشاره به اینکه نمايشگاه كتاب ساري با شعار«حال خوش خواندن» از27آبان ماه جاری تا سوم آذرماه میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است، يادآورشد: نمايشگاه كتاب ساري ازساعت 9صبح تا ساعت20در مجتمع فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران واقع در ميدان امام خميني(رحمت الله عليه) مركز استان پذيراي عموم علاقه مندان است.

 

وي با بیان اینکه محصولات این نمایشگاه با تخفیف 20-40درصدی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد، اظهار کرد: 60 ناشربرترکشوری و استانی 40هزار عنوان کتاب با موضوعاتی نظیر پزشکی، روانشناسی،  دانشگاهی، رمان، کتاب های کمک آموزشی، تاریخی،معارف، کودک و نوجوان و... در 38 غرفه نمایشگاهی جانمایی نمودند.

 

عشریه با اشاره به اینکه کتاب های «از شاهنامه بدانیم نوشته وانیا شتابان»، «پسران بهشتی نوشته حسین غفاری ساروی»، «دختران بهشتی نوشته حسین غفاری ساروی» از انتشارات شوق و«هم افزایی نوشته سیداکبرساداتی» از انتشارات توسعه علوم امروز رونمایی شدند، اظهار کرد: تاکنون در راستای تقویت حوزه کتابخوانی 308مجوز چاپ کتاب صادر شده و از این تعداد 205کتاب روانه بازار نشر گردید.

 

وی به برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب قنات تا قنوت نوشته سرکار خانم بدخشان در نمایشگاه کتاب ساری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری و نواحی آموزش و پرورش مرکز استان، دانش آموزان با هدف آشنایی و انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی تحت عنوان طرح کتابخانه گردی در کتاب فروشی ها حاضر می شوند.

 

عشریه بیان کرد: اجرای طرح جمع آوری کتاب های فرسوده و توزیع آنها در مناطق آسیب پذیرو محروم، اهدا کتاب به دانش آموزان مناطق محروم،برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح چهل جشن، چهل طرح و چهل نویسنده از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری اجرایی می شود.

 

وی به اجرای موفق جشنواره کتابخوانی کتابان و فعالیت 20باشگاه کتابخوانی در ساری اشاره کرد و افزود: این باشگاه ها به تمامی علاقه مندان از سنین کودکستان تا دبیرستان خدمات کتابخوانی ارائه می دهند.

 

عشریه از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی و  منتخبین 20جام کتابخوانی در روز سه شنبه 29ساعت 11صبح درمحل سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز ارزانی محمد جواد ظریف 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج امام زمان عج حال خوش خواندن ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شبستان یزد نمایشگاه کتاب ساری کتاب گردی هفته کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر


هرمزگان-جام جم انلاین-چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس با اجرای پرفورمن «خلیج فارس» در بندر خمیر آغاز به کار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، این پرفورمنس توسط گروه «ملمداس» جزیره قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندر خمیر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر اجرا شد.
سر پرست گروه «ملمداس» مرجان چشم براه و آقایان امین دریانورد، مهدی خورشیدوند، امین فلاحت پیشه و خانم ها فاطمه شهریاری نسب، پریسا محرابی و سمیه حسینی و مریم دژاکام، بازیگران این هنر اجرا بودند.
این اثر، دومین پرفورمنس گروه اجرایی محسوب می شود که پیش از این پرفورمنس «روایت اجرا (290+650)» را به مناسبت سالروز شهادت مسافران مظلوم و غیرنظامی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در 12 تیر 1367 به دست آمریکای جنایتکار در آب های خلیج فارس، در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم، به نمایش عمومی در آورده بودند.
گفتنی است: این اثر از ساعت 8 صبح تا 8 شب، در منطقه توریستی گردشگری تالاب بین المللی خورخوران بندر خمیر، پنج شنبه 30 فروردین ماه به اجرا درآمد

دیگر خبرها

  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر