Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشین واحد تعاون لشکر امام علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به مهم ترین ویژگی های شهید والامقام زین الدین ، گفت: آقا مهدی زین الدین، به معنای واقعی، فرمانده دل های همه بسیجیان و به ویژه بچه های لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود کیانی نژاد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه شهید زین الدین فرمانده دل های همه بسیجیان و به ویژه بچه های لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) بود، اظهار داشت:  یکی از مهم ترین ویژگی های آن شهید عزیز این بود که آنچنان رابطه برادرانه، دوستانه و محبت آمیزی با بچه های لشکر داشت که مسئله فرماندهی و فرمانبرداری را تحت الشعاع قرار می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  بیان داشت: یکی از دلایلی که می توانم برای این ادعا به آن اشاره کنم، این است که بنده و عموم بچه های لشکر، حتی در ساعاتی به جز وقت جلسات و گردهمایی ها، همواره دوست داشتیم تا ایشان را به هر بهانه ای زیارت کنیم و از فیض حضورش بهره مند شویم.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس در عین حال به بیان خاطره ای از زمان شهادت سردار شهید مهدی زین الدین پرداخت و گفت: روزی از همه مسئولان و معاونان لشکر 17 خواستند تا سوار مینی بوس شوند. آن زمان، پایگاه ما در جاده مهاباد – ارومیه بود و ما بعد از سوار شدن به دو مینی بوس، به سمت ارومیه حرکت کردیم. تصور همه این بود که به قرارگاه حمزه سیدالشهداء می رویم؛ اما مینی بوس ها سر از فرودگاه ارومیه درآوردند.

وی ادامه داد: تصور و گمانه زنی بعدی حاضران این بود که به تهران خواهیم رفت و احتمالا دیداری با حضرت امام یا جلسه ای در ستاد فرماندهی کل خواهیم داشت؛ اما دقایقی بعد؛ اسماعیل صادقی را در میان خود دیدیم که بر خلاف همیشه که خوش برخورد و خوش رو بود، این بار چهره ای گرفته و درهم داشت. وی همه ما را جمع کرد و سخنان خود را با تسلیت به آقا امام زمان (عج) آغاز کرد. اینجا بود که فکر کردیم شاید خدای نکرده حادثه ای برای امام (ره) پیش آمده است؛ اما بعد از آن که تسلیتش را به حضرت امام هم تقدیم کرد؛ این بار فکر کردیم که شاید حادثه ای برای فرماندهی کل سپاه یعنی آقا محسن رضایی پیش آمده؛ اما بعد از اینکه وی به فرماندهی کل سپاه هم تسلیت گفت؛ خبر شهادت آقا مهدی زین الدین را اعلام کرد و از ما خواست با پیکر آن شهید عزیز که در آمبولانسی در همان مکان بود؛ وداع کنیم. این در حالی بود که شهید زین الدین روز قبل از این اعلام یعنی در 27 آبان ماه به شهادت رسیده بود.

کیانی نژاد اضافه کرد: این خبر البته چند روز بعد در جمع همه  اعضای لشکر 17  نیز به وسیله حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا بسطامی اعلام شد که سبب شد تا صدای گریه و شیون از همه جا بلند شود؛ مراسمی که بنده توفیق داشتم تا در آن به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره (آیه استرجاع (إنّا لله و إنّا إلیه راجعون) و برخی دیگر از آیات) بپردازم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ بیان این سخنان و خاطرات و همچنین برگزاری مراسم های مربوط به پاسداشت شهدا و ایثارگران، برای عموم مردم درس آموز و مفید باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی عصر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران از برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در شهرستان‌های استان تهران تا قبل از سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

نایبی با اشاره به تجربه موفق برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، اجرایی کردن این اقدام، در شهرستان‌های استان را حرکتی بزرگ دانست و گفت: در نظر داریم با اجرای این یادواره، در خلال برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید، هر شب پنج نفر از خانواده شاخص شهدای اقشار را از شهرستان‌های دیگر و مجموعاً ۹۰ نفر از خانواده شهدا به اجلاسیه دعوت شوند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران هدف از برگزاری کنگره شهدا را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: انتظار این است که این مراسم در هر شهرستان با اثرگذاری بالا و حضور گرم مردم و مسؤولان برگزار شود.

وی در ادامه یکی از امتیازهای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را عدم تمرکز در یک نقطه اعلام و بیان کرد: اینکه تمام شهرستان‌های استان تهران در برگزاری این کنگره سهیم هستند و هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند باید به فال نیک بگیریم.

نایبی با اشاره به مشارکت فرمانداران در برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران از آنان خواست برای قدردانی از صبر، متانت و از خودگذشتگی خانواده شهدا با تمام توان پای کار باشند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 6080366

دیگر خبرها

  • روایتی از پدر و پسر شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند