Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:44:55 GMT

دوبرابر شدن ارائه خدمات استان قزوین در اربعین امسال

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۵۵۵

دوبرابر شدن ارائه خدمات استان قزوین در اربعین امسال

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین صبح امروز 27 آبان ماه در نشست خبری به‌منظور تشریح آنچه در اربعین سال جاری گذشت، اظهار کرد: امسال با رشد درصد حضور زوار در پیاده‌روی اربعین مواجه بودیم.
وی افزود: در سال گذشته تعداد ۶۵۵ هزار وعده‌غذای گرم توسط استان تهیه می‌شد که در سال جاری رشد چشم‌گیری یافت به‌گونه‌ای که تعداد یک میلیون و وعده غذایی به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان در اربعین سال جاری تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کبودوند بیان کرد: در اربعین سال جاری تعداد ۶۹ موکب از همه شهرستان‌های قزوین در ۳۶ نقطه ازجمله در شهرهایی از کشورمان و شهرهای کربلا، نجف، مصیب حرم طفلان مسلم، کوفه و مسیر نجف تا کربلا مستقرشده بودند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خبر داد: خوشبختانه در اربعین امسال ارائه خدمات استان قزوین نسبت به سال گذشته دو برابر شده و وجوهات مردمی بسیاری از سوی مردم خیراندیش و عاشق ولایت تقدیم شد.
وی بابیان اینکه ارتباط ملت‌های شیعه عراق و ایران ازجمله دست آوردهای این سفر معنوی است، گفت: غالب موکب‌ها به‌صورت ایرانی- عراقی اداره می‌شد و تعامل بین دو ملت بسیار قابل تأمل است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اعلام کرد: دسته عزاداری مردم استان قزوین در روز اربعین حسینی در حرم امام حسین (ع) راه‌اندازی شد که افتخار بسیار بزرگی برای استان به شمار می‌رود.
این مسئول عنوان کرد: ۶۵۰ خادم که هزینه سفر خود را هم خودشان داده بودند به این سفر اعزام شدند همچنین ۱۷۳ خودروی سنگین و نیمه سنگین، سبک و سواری نیز در عراق حاضر شدند.
وی افزود: استان قزوین متولی آن بود که روزانه ۲ هزار نفر در کربلا، ۲۵۰۰ نفر در کربلا و ۲۰ هزار نفر نیز در قرارگاه مصیب ارائه خدمات دهد که درمجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز و درمجموع ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر به مدت ۱۱ روز در ایام قبل و بعد از اربعین خدمت لازم ارائه شد.
این مسئول یادآور شد: خیرانی که علاقه دارند باقیات‌صالحاتی برای خود داشته باشند می‌توانند برای کمک به ستاد مردمی جهت تهیه فضایی به‌صورت ثابت برای زوار در کربلا وارد شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی اربعین عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار ویژه که در استان بی‌نظیر و در کشور کم‌نظیر بود برپایی موکب فرهنگی و سیار شهید «حمید سیاهکالی» بود.
این مسئول اضافه کرد: این کاروان به‌منظور معرفی شهدای استان به‌ویژه شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» در طول مسیر نجف تا کربلا در میان زوار به راه افتاد.
وی ابراز کرد: استقبال کم‌نظیر زوار از این کاروان بسیار ما را برای ادامه این روند در سال‌های آینده به‌منظور معرفی شهدای استان ترغیب کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اربعین 97 موکب های قزوین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در بازدید از زیرساخت‌های اربعین و پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، اظهار کرد: این پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عملیات ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد طبق زمانبندی تعیین شده تکمیل شود.

استاندار ایلام ابراز کرد: طبق زمانبندی ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود.

بهرام نیا همچنین از پروژه پل رانشی ماربره واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید گفت: از پل رانشی تا سه راهی جندالله روکش آسفالت شود و در اسرع وقت عملیات روکش آسفالت تکمیل شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه‌های اربعین در حوزه راه و شهرسازی باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

بهرام نیا، همچنین از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا