Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@14:29:21 GMT

مولانا سمیع الحق نبش قبر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۶۰۸

ساعت24-پلیس پاکستان برای تکمیل روند تحقیقات و دستگیری قاتل یا قاتلان سرکرده حزب جمعیت علمای اسلام توانست موافقت دستگاه قضایی برای نبش قبر وی را به دست آورد.

به گزارش اکسپرس نیوز، دستگاه قضایی پاکستان با نبش قبر و کالبد شکافی «مولانا سمیع الحق» رئیس سابق حزب جمعیت علمای اسلام موافق کرد.

گزارش‌ها حاکی است پلیس برای به دست آوردن این حکم چندین روز در تلاش بود تا سرانجام دستگاه قضایی پاکستان علی رغم مخالفت خانواده سمیع الحق این دستور را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس در این خصوص اعلام کرد: قتل مولانا سمیع الحق تنها جنبه شخصی و خانوادگی ندارد و با توجه به ابعاد گسترده داستان باید به سرعت آن را به نتیجه رساند.

به این ترتیب نبش قبر و کالبد شکافی جسد سمیع الحق طی روزهای آتی انجام خواهد شد تا شاید تحقیقات پلیس زودتر به نتیجه برسد.

تاکنون با بررسی و تحقیق روی دستگاه تلفن همراه مولانا سمیع الحق پلیس 3 مضمون به مشارکت در ترور را دستگیر کرده است.

این درحالی است که علی رغم گذشته حدود 16 روز از مرگ سمیع الحق هیچ فرضیه مشخصی در مورد عامل یا عاملان ترور وی وجود ندارد.

پیش از دفن شدن بدن سمیع الحق نیز پلیس مصر بود که کالبد شکافی انجام شود تا تحقیقات با مشکل مواجه نشوند ولی به دلیل مخالفت سخت خانواده او بدن تشییع شده و به خاک سپرده شد.

سمیع الحق رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق بود که در تاریخ 2 نوامبر سال جاری به شکلی مشکوک در خانه خود با ضربات چاقو به قتل رسید.

سمیع الحق را پدر طالبان می‌دانند زیرا او در مدارس دینی خود همواره از گروه‌های اسلام گرا حمایت می‌کرد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسین ترکیان در این خصوص بیان کرد: در پی وصول تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر قتل خانمی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: شوهری که زن خود را به دلیل درخواست طلاق به قتل رساند

وی افزود: در این رابطه بلافاصله تیمی از اداره مبارزه با جرائم جنایی و اکیپ بررسی صحنه جرم در محل حاضر و مشاهده شد خانم ۴۳ ساله در حالی که به صندلی بسته شده بود دچار خفگی شده و به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی کاراگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی‌اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است. بنابراین با توجه به مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، قاتل که در محل حضور و قصد فریب ماموران را داشت، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات صورت گرفته به قتل همسر خود اقرار کرد و گفت چون بدون اطلاع همسرم ازدواج مجدد کرده بودم با او دچار اختلافاتی شده بودم که وی را باغ آورده و پس از مشاجره که با هم داشتیم همسرم را به صندلی بسته و با انداختن چسب دور گلویش وی را خفه کردم.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات و اعتراف صریح متهم به قتل همسر، وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با حکم قاضی روانه زندان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227454 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • ربودن مرد جوان به خاطر ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند