Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست آمریکا در قبال عربستان پس از بازگشت از سفر ریاض به دلایلی مبهم استعفای خود را ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، روزنامه «نیویورک تایمز» فاش کرد که «کریستین فونتین روز» مسئول سیاست آمریکا در قبال عربستان در کاخ سفید استعفای خود را روز جمعه(25 آبان ) ارایه داد و احتمال می رود که این مسئله به علت شکاف با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره مرگ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کریتسین فونتین، تدابیری را ضد دولت عربستان اتخاذ کرد، به طوری که اخیرا برای بررسی تعدادی از تحریم هایی که واشنگتن در روزهای آتی بر 17 مسئول عربستانی متهم به ترور خاشقجی اعمال می کند، به ریاض سفر کرد.

 

فونتین روز همچنین «سعود القحطانی» مشاور پیشین ولیعهد عربستان را به فهرست تحریم شدگان به خاطر آنچه انجام داده است، اضافه کرد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه (27 آبان) گفت که کاخ سفید دو روز آتی قاتلان خاشقجی را اعلام می کند.

 

وی اعلام کرد: ارزیابی سیا مبنی دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی، خیلی زود است، اما نتیجه ای که سیا به آن دست یافته است، امکان پذیر است.

 

استعفای پیچیده

 

نیویورک تایمز نوشت: شرایط استعفای فونتین روز که در مارس گذشته تعیین شده است، پیچیده و مبهم است، زیرا این مسئله مشخص نیست، مگر اینکه واکنش تند وی به قتل خاشقجی موجب خشم برخی از داخل کاخ سفید شده باشد.

 

منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی اعلام کردند: هنگامی که این مسئول از ریاض بازگشت با رووسای خود در شورای امنیت ملی دچار اختلاف شد؛ درصورتی که وی مدیر منطقه خلیج فارس در داخل شورای امنیت بود.

 

این روزنامه نوشت که یک نماینده از این شورا مخالف اظهار نظر نسبت به استعفای فونتین بوده است و به همین دلیل به نامه این روزنامه درخصوص توضیح درباره علل استعفای وی پاسخی داده نشده است.

 

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع نزدیک به این پرونده گفت: مسئول مستعفی آمریکا در میان اسامی نامزدها برای ترک کاخ سفید بوده است و این مسئله در چارچوب برنامه ترامپ برای ایجاد تغییرات در کاخ سفید پس از نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره که ششم ماه نوامبر انجام گرفت، انجام گرفته است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد محمد جواد ظریف تامین اجتماعی ارزانی خراسان جنوبي بیرجند خطبه نماز جمعه آمریکا عراق جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان جمال خاشقجی استعفای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن

بایدن رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها با سوتی‌های زیادش در مراسم‌های رسمی زبان زد عام و خاص شده است حالا برگه تقلب اش برای دیدار با نخست وزیر عراق در مقابل دوربین‌ها توسط نیویورک پست منتشر شده است. این برگه با هدف جلوگیری از اشتباه گفتن نام‌ها و گاف دادن بایدن به او داده شده است.

منبع: خبرآنلاین

tags # جو بایدن سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات