Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس نظام دوست و هانیه توسلی، کارگردان و بازیگر فیلم در حال اکران «گرگ بازی» در پنجمین قسمت از فصل جدید «کافه آپارات» با مهدی کرمپور درباره این فیلم به گفتگو نشستند.

در این برنامه، عباس نظام دوست کارگردان «گرگ بازی» در پاسخ به سؤالی درباره انتقادها به پایان‌بندی این فیلم توضیح داد: «از نظر من پایان «گرگ بازی» باز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ ندادن به سؤال‌ها استراتژی فیلم من است ؛اگر مسئله اشتباه در پلات بود، این عدم پاسخگویی باید به یکی دو مورد ختم می‌شد. مرموز بودن ویژگی این فیلم است. مخاطب را سر کار نگذاشته‌ام و قرار نیست همه فیلم‌ها شبیه هم باشند.»

این کارگردان همچنین بیان کرد: «گرگ بازی فیلمی بین ژانری است؛ با یک ژانر شروع می‌شود و همه قواعد آن را در هم می‌شکند. برخلاف قاعده مرسوم در فیلم‌های ژانر معمایی به سوالاتی که مطرح کرده پاسخ نمی‌دهد. از طرفی، با توجه به علاقه فراوان من به فیلم، مطمئناً گرگ بازی از آثار سینمایی دیگر تأثیر پذیرفته و برای مثال، ردپای فیلم‌های «بازی‌های مسخره» و «زیستن» به‌وضوح در این فیلم قابل‌رؤیت است.»

هانیه توسلی، بازیگر «گرگ بازی» نیز به تأثیر «ماهی و گربه» بر گروه بازیگران این فیلم اشاره کرد و توضیح داد: «در جهانی زندگی می‌کنیم که همه پدیده‌ها روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند و حقیقت این است که همه ما تا اندازه‌ای تحت تأثیر فیلم «ماهی و گربه» بودیم که این زمان تازه اکران شده بود و برایمان جذابیت داشت.»

این بازیگر همچنین در خلال صحبت‌هایش درباره عدم حضورش در تلویزیون گفت: «بعد از شمس‌العماره جو تلویزیون بسته و سیاسی شد و پیشنهاد تلویزیونی ویژه‌ای هم به من نشد بنابراین از این زمان با تلویزیون کار نکرده‌ام و البته یکی دو سالی هم سر ماجرای پیشنهاد فیلمی که اسمش را نمی‌برم ممنوع‌التصویر شدم.»

نظام دوست در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عدم حضور «گرگ بازی» در جشنواره‌های ملی اشاره کرد و گفت: «زمانی قانونی تصویب شده بود که بر اساس این کارگردان‌ها حتماً باید موجز می‌گرفتند و من با وجودی که مدت زیادی دستیارکارگردان بودم و فیلم کوتاه می ساختم، مجوز نداشتم. البته بعدها این قانون را برداشتند. در مورد این فیلم هم قانونی در جشنواره گذاشتند که فقط سه فیلم اول می‌توانستند در بخش اصلی جشنواره باشند. بنابراین نتوانستیم به جشنواره راه پیدا کنیم و به این ترتیب، فیلم وارد بخش بین‌الملل شد.»

برنامه سینمایی «کافه آپارات» هر دو هفته یک‌بار، چهارشنبه‌ها از وبسایت آپارات منتشر می‌شود و با حضور اهالی سینما در قالب مناظره و گفتگو به بررسی مسائل روز سینمای ایران می‌پردازد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب

 محمد خوش صوت دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره شش تیم در دو رشته درا و رمازا به مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند.

خوش صوت افزود: بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی در شهرستان میناب وجود دارد که دو بازی درا و رمازا در فهرست معنوی کشور به نام میناب، ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی