Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه حرکت در راه امام زمان(عج) ایجاد زمینه ظهور و حرکت به سوی آینده است، گفت: زندگی دسته جمعی و سازماندهی شده‌ توأم با صمیمیت و وحدت یکی از ضرورت‌های جامعه مهدوی است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه تجدید بیعت با امام زمان(عج) که عصر امروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بیعت با امام زمان(عج) خیلی سخت است، عنوان کرد: بیعت با امام زمان(عج) نباید فقط زبانی باشد بلکه در عرصه عمل و رفتار نیز باید جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیعت به معنای فدای امام زمان(عج) شدن نیست، اکنون امام زمان(عج) در مقام گفتار خیلی فدایی دارد، اما آیا کسی هست که یاور واقعی ایشان باشد، یاور امام زمان(عج) وقتی به مسئولیت رسید رفتار منتظرانه خویش را هرگز ترک نمی‌کند.
پناهیان با اشاره به اینکه تجدید با امام امری پسندیده است، ادامه داد: تجدید بیعت با ائمه(ع) در دوره‌های گذشته نیز صورت می‌گرفته است حتی در دعای عهد هر روز مومنان با امام زمان‌شان تجدید بیعت می‌کنند.

*ویژگی یاران امام زمان(عج)
این استاد حوزه و دانشگاه در مورد ویژگی یاران امام زمان(عج) گفت: طبق فرموده قرآن یاران امام زمان(عج) با هم وحدت دارند، از سرزنش نمی‌ترسند، در راه خدا جهاد می‌کنند و برخورد سخت با کافران دارند، اکنون به شکرانه الهی بخش زیادی از این ویژگی‌ها در منطقه ایجاد شده البته برخی از افراد این ویژگی‌ها را ندارند.
وی ابراز کرد: صمیمت در اجتماع مومنان از مهمترین شاخصه‌های یاوران مهدوی است، زندگی دسته جمعی و سازماندهی شده یکی از ضرورت‌های جامعه مهدوی است؛ نمی‌شود کسی با گوشه‌نشینی به دنبال خودسازی باشد، باید در اجتماعات ما فردیت که برگرفته از فرهنگ غربی است، کنار رود و زندگی جمعی سرلوحه ما قرار گیرد.
پناهیان تصریح کرد: این رفتار برخی دوستان که در یک شهر با هم جمع نمی‌شوند یا یک برنامه مشترک برگزار نمی‌کنند با شاخصه‌های تجدید بیعت با امام زمان(عج) در تضاد است. پیاده‌روی و زیارت اربعین الگو و مصداق اجتماع زیبا و آزادیخواهی به‌شمار می‌رود که همه مهدی‌یاوران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، یکی از مصادیق «برخورد سخت با کافران» است، البته برخی می‌خواهند این شعار گفته نشود اما مردم این شعار را ترک نکرده‌اند.
خطیب حرم مطهر رضوی ضمن ابراز مخالفت با مهدویت‌گرایی بدون سیاست، عنوان کرد: بعضی‌ها مهدویت بدون سیاست، بدون جنگ و بدون استکبارستیزی دارند، انگار امام زمان(ع) می‌خواهند تشریف بیاورند و برای ما کلاس اخلاق بگذارند، نماز بخوانند و به زیارتشان مشرف شویم و دیگر هیچ، حضرت که برای این چیزها نمی‌آیند، برای آزاد کردن جهان از قید ستم می‌آیند که این‌کار طبیعتا با سختی همراه است.
وی با بیان اینکه حرکت در راه امام زمان(عج) ایجاد زمینه ظهور و حرکت به سوی آینده است، گفت: هر کاری که برای امام‌زمان(عج) انجام می‌دهیم مستقیما ارتباط با ولایت الهی دارد، بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ و مدیریت مهدوی است.

منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام پناهیان حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، مدیران بارسلونا قرار است در روزهای آینده با ژاوی هرناندز دیدار کنند تا تصمیم بگیرند که آیا او فصل آینده هم به‌عنوان سرمربی در بارسا خواهد بود یا خیر. فعلا هیچ قطعیتی در مورد تغییر نظر ژاوی برای جدایی وجود ندارد.

متئو مورتو خبر داده است که جلسه بررسی آینده ژاوی در حال حاضر برای روز چهارشنبه تعیین شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و جلسه خروجی مثبتی داشته باشد، انتظار می‌رود که نتایج آن تا هفته آینده اعلام شود.

صبح دوشنبه گزارش‌های زیادی مبنی بر آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا منتشر شد اما نزدیکان این مربی اعلام کردند که او هنوز نظرش را تغییر نداده است و قصد دارد بارسلونا را ترک کند، اما خواسته‌هایی ویژه از باشگاه دارد که در صورت ارائه تضمین برای انجام آنها، ممکن است در باشگاه بماند.

از سوی دیگر خوان لاپورتا معتقد است برخی از خواسته‌های ژاوی خارج از توانایی باشگاه است اما اکنون بیشتر از هر زمانی متقاعد شده که می‌تواند نظر ژاوی را تغییر دهد.

دیگر خبرها

  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد