Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزیر نفت از طرح بزرگ این وزارت برای حل آلودگی هوای اهواز خبر داد و گفت: این وزارت خانه بر اساس این طرح تلاش دارد ظرف دو سال آینده هیچ گازی در اطراف اهواز سوخته نشود و آلودگی ناشی از گازهای همراه نفت به کلی از بین برود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بیژن زنگنه برای پاسخ به سوال علی ساری نماینده اهواز در مورد علت پاسخگو نبودن مدیران نفت، توزیع نامناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری ها در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نفت در پاسخ به این سوالات، گفت: در سوال آقای ساری آمده است که مدیران نفت پاسخگویی مناسب ندارند، اگر واقعا در ارتباط مدیران نفت با نمایندگان اشکالی بوده است این مسوولیت متوجه من است و من می پذیرم و از نمایندگان عذرخواهی می کنم.
زنگنه اظهار داشت: در مورد پرداخت های مربوط به مالیات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به معاونت امور مجلس ماموریت دادم که با مجلس جلساتی را برگزار کند تا بتوان مشکلات را هر چه سریعتر حل کرد.
وی افزود: مساله آلودگی هوا و گازهای همراه نفت که می سوزد، باعث شده تا وضعیت مناسبی در خوزستان و اطراف اهواز نداشته باشیم، با برنامه هایی که گذاشتیم ظرف دو سال آینده هیچ گازی در اطراف اهواز سوخته نشود و آلودگی ناشی از گازهای همراه نفت به کلی از بین برود.
وزیر نفت اظهار داشت: ما چند روز پیش قراردادی با پتروشیمی ها بستیم که بخش عمده ای از این گازها را بگیرند، پس از جمع آوری و فراورش به عنوان خوراک مصرف کنند و پول این سرمایه گذاری را از محل خوراک بدهند که شاید یک سال و نیم هم بیشتر طول نکشد، برای این موضوع نزدیک دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.
زنگنه تصریح کرد: ما طرح بزرگ ان جی ان سه هزار و 200 را در غرب کارون در دست اجرا داریم که در ظرف دو سال تمام می شود. ما تلاش داریم که قبل از دو سال بخشی از آلودگی ها را رفع کنیم.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام**9121**1058**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با استقبال گسترده مردم اصفهان همراه بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: "طرح نور" از همان ابتدا با استقبال گسترده از سوی مردم متدین، شهیدپرور و ولایی استان اصفهان همراه بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار حمید علینقیان پور در این خصوص گفت: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می کنند، پس از صدور چندین اطلاعیه و تذکر قانونی به صورت رسمی از 25 فروردین در سراسر کشور و از جمله در استان اصفهان به اجرا گذاشته شد که از همان ابتدا با استقبال گسترده از سوی مردم متدین، شهید پرور و ولایی استان همراه بود.

وی با بیان اینکه قاطبه مردم و به ویژه بانوان محترم اصفهان متدین و مقید به رعایت ارزش های اسلامی هستند افزود: حجاب و عفاف هویت و اصالت زن ایرانی، عامل تحکیم بنیان خانواده و امنیت روانی جامعه و واجب شرعی است که خداوند در قرآن کریم به زنان مسلمان توصیه کرده و یکی از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون از حاکمان نظام بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی از همان ابتدای انقلاب دریافتند که اگر بتوانند به این خاکریز و سنگر مهم کشور نفوذ کنند و حجاب را از سر بانوان و دختران این سرزمین بردارند به راحتی خواهند توانست اهداف و نقشه های خود را پیاده کنند و از همین رو به شبیخون فرهنگی علیه نظام اسلامی دست زدند اما همواره در طول این سالها در تقابل با ملت بزرگ ایران شکست خوردند.

وی در خصوص تداوم اجرای طرح نور گفت: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه در کنار دیگر ماموریت های امنیتی و انتظامی در قالب ایجابی و تذکری تداوم خواهد داشت و صرفاً در برخی موارد خاص با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت قانون و ارزش ایران اسلامی تعدی کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت صورت خواهد گرفت و شیطنت های رسانه ای از سوی جریان های معاند و مخالف هیچگونه تاثیری بر عزم و اراده پلیس در اجرای ماموریت قانونی و ذاتی خود نخواهد گذاشت.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه طرح نور در 3 حوزه اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: راهبرد فراجا حفظ نظم و انضباط اجتماعی در تمام ابعاد وعرصه های جامعه است و تاکید ما به ماموران و مجریان طرح نور حفظ حقوق شهروندی و رعایت حرمت افراد و بانوان محترم بوده و به دقت نیز بر نوع رفتار و برخورد آنان نظارت داریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضائی و همراهی مردم و مسئولان دستگاه ها با پلیس در اجرای طرح نور گفت: گزارش های میدانی و بررسی های دقیق صورت گرفته نشان می دهد که وضعیت شهر و استان اصفهان از نظر رعایت حجاب و عفاف نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب تر شده و به لطف خداوند و همراهی و همکاری مردم عزیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • طرح نور با استقبال گسترده مردم اصفهان همراه بود
  • گاز مناسب برای کولر گازی چیست؟
  • واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان