Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:30:05 GMT

ایران راه مقابله با تحریم ها را فرا گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۸۰۴

ایران راه مقابله با تحریم ها را فرا گرفته است

مسکو - ایرنا - شبکه اول تلویزیون روسیه در گزارشی خاطرنشان کرد: ایران راه مقابله با تحریم های آمریکا را فرا گرفته است و به رغم تحریم ها به پیشرفت در عرصه های مختلف ادامه می دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این گزارش توسط ایرینا کوکسنکووا تهیه شده بود و در ابتدای آن، گفته شد که سوئیفت تحت فشار آمریکا بانک مرکزی ایران را از سامانه خود کنار گذاشته است حال آنکه این سیستم مالی را 248 بانک از 18 کشور تاسیس کرده اند و یک سامانه بین المللی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه روسی افزود: روسیه هم بارها تهدید شده است که از سوئیفت کنار گذاشته می شود اما برخی می گویند که این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است و حذف روسیه از سوئیفت ممکن نیست.

**زنان ایران به موفقیت های بزرگی دست یافته اند
در ادامه برنامه گوشه هایی از تمرین تیم ملی بانوان ایران با شرکت «کتایون خسرویار» سرمربی این تیم نشان داده می شود.
براساس این گزارش، خانم خسرویار در آمریکا زندگی می کرد و 15 سال پیش به ایران بازگشت و اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان این کشور است.
در ادامه گزارش گفته شد: زنان ایرانی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند و در زندگی اجتماعی ایران نقش فعالی دارند و دختران ایرانی را می توان در کافی شاپ ها و اماکن عمومی دید که آزادانه عمل می کنند.

**ایران در طول یک دهه تحریم ساخت انواع کالا را فرا گرفته است
کوکسنکووا در ادامه گزارش خود از ایرانی ها به عنوان مردمی یاد کرده است که در طول 10 سال تحریم های شدید ساخت انواع کالا را یاد گرفته و از لوازم آرایشی گرفته تا ماهواره را تولید می کنند.
«در فروشگاه های ایران بندرت می توان کالاهای خارجی مشاهده کرد و بسیاری از کالاها در داخل این کشور و با کیفیت خوب تولید می شود، ایران حتی خودش کوکاکولا تولید می کند.»

**ایران سیستم پرداخت بانکی ویژه ایجاد کرده است
رسانه روسی افزود: ایران سیستم پرداخت های بانکی ویژه خود ایجاد کرده و مردم این کشور می توانند با کارت های بانکی در فروشگاه ها خرید کنند و تحریم ها روی این کارت ها هیچ تاثیری ندارد.
خانمی در فروشگاهی پس از پرداخت مبلغ کالای خریداری شده با کارت در فروشگاه گفت: من همینک با این کارت 600 هزار تومان پرداخت کردم.

**تولیدات ملی در ایران رونق یافته است
یک رهگذر دختر در گفت وگو با خبرنگار روس با افتخار کیف خود را نشان داد و گفت: این کیف زیبای چرمی ساخت ایران است.
در ادامه گزارش گفته شد: در ایران فروشگاه های اینترنتی رونق دارند و حتی انواع غذاها از طریق اینترنت سفارش داده می شود.
تهران از نظر ترافیک هیچ کم و کسری از شهرهای بزرگ جهان ندارد و در خیابان های این ابر شهر خودروهای ساخت این کشور نیز تردد می کنند.
ایران نه فقط خودروهای مورد نیاز خود را تولید می کند بلکه بخشی از آن را به کشورهای همسایه ازجمله ترکیه، عراق و نیز سوریه و مصر صادر می کند.
خبرنگار روس گفت: خودروهای خارجی در خیابان های ایران بندرت تردد می کنند و شهروندان ایرانی اکثرا با خودروهای ساخت داخلی تردد دارند که بخش عمده آن را شرکت ایران خودرو تولید می کند.
خانم کوکسنکووا سپس در حالی که در پشت فرمان یک خودرو سمند نشسته و رانندگی می کرد، گفت: سمند معروف ترین خودرو ساخت ایران خودرو است که ایرانیان آن را فراری ایرانی می خوانند.
وی افزود: آنچه که همینک ایرانیان به فکر آن نیستند قیمت بنزین است که به پول روسی معادل 18 روبل می شود و گاز از این هم ارزانتر است. این موضوع به تحریم ها هیچ ارتباطی ندارد هر چند که ایران از صادرات مواد هیدروکربنی منع شده است.
حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در ادامه این مستند با اشاره به تحریم های آمریکا گفت: در واقع این شانس بزرگی برای شرکت های اروپایی است که موقعیت خود را در ایران تحکیم کنند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته تنها شرکت های بزرگ جهان امکان اکتشاف و خدمات رسانی به حوزه های نفتی ایران را داشتند اما امروز این عرصه بروی همه باز است.
در پایان این گزارش تلویزیونی به گوشه هایی از یک اجتماع مردمی در تهران اشاره می شود که در آن حدود 15 نفر شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل می دادند.
خبرنگار روس گفت: مردم ایران آمریکا را مسئول وضعیت بوجود آمده می دانند و تحریم های این کشور را ناعادلانه می خوانند.
یک نفر از اجتماع کنندگان گفت: این تحریم ها درس خوبی برای ماست که نباید به آمریکا
اعتماد کرد چرا که آنها به هیچ قراردادی پایبند نیستند.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه ايران آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

به گزارش ایسنا، وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند