Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@10:45:10 GMT

افزایش ضریب اشغال قطارهای خراسان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۸۵۵

افزایش ضریب اشغال قطارهای خراسان

ضریب اشغال قطارهای خراسان امسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.


به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در هفت ماه امسال، ضریب اشغال قطارهایافزایش ضریب اشغال قطارهای خراسان مسافری در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و بالعکس ۸۲ درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد بیشتر است.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: همچنین این ضریب در قطارهای مسافری دیگر مبادی در کشور به مشهد و بالعکس ۸۶  درصد بوده است که افزایش ۱۴ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متوسط ضریب اشغال مسافر در قطارهای حومه ای خراسان رضوی نیز ۴۷ و نیم درصد است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: با وجود افزوده نشدن زیرساختها در راه آهن خراسان این افزایش نشان دهنده بهره وری بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیتهای موجود در راه آهن این منطقه است.

محمدهادی ضیایی مهر گفت: در هفت ماه امسال تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی مشهد هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۷ درصدی دارد.

وی افزود: ۶۰ درصد سفرهای ریلی در خراسان به مسیر مشهد - تهران اختصاص دارد و  راه آهن خراسان رتبه نخست جا به جایی مسافر در شبکه ریلی کشور را دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این که  پارسال ۱۲ میلیون مسافر به صورت ورودی و خروجی در مسیر ریلی خراسان جا به جا شدند افزود: بالاترین رکورد جا به جایی مسافر در مسیر ریلی خراسان ۱۳ میلیون و  ۶۳۵ هزار نفر مربوط به سال ۱۳۹۲ است.

ضیایی مهر  با ابیان این که   ۴۲  درصد قطارهای مسافری کشور سالانه به مشهد رفت و آمد می کنند افزود: با توجه به شرایط کنونی و تداوم افزایش جا به جایی و ضریب اشغال مسافر در راه آهن خراسان تا پایان سال شاهد ثبت رکورد تاریخی جا به جایی مسافر در این مسیر خواهیم بود.

خراسان رضوی با هزارو ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی ۱۴ درصد ظرفیت شبکه ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: صدا و سیما
 پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تاکنون، دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد، اظهار داشت:  از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1403 تاکنون استقبال گردشگران در استان حدود 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش خودرویی نیز حدود 400 هزار خودرو در این مدت جابه‌جا شده است، گفت: با توجه به حجم تعطیلات بنادر و اسکله‌ها به دلیل ناپایداری جوی و دریایی در استان، درحال حاضر مشکلی‌ از نظر جابه‌جایی مسافران و گردشگران وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تمامی مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیرهای مجاز دریایی رفت‌وآمد کنند‌.

عباس‌نژاد گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1403 تاکنون، دو میلیون و 800 هزار مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • شمار مسافران خراسان رضوی به ۸ میلیون نفر رسید
  • میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی سمنان در سال گذشته ۶۰ درصد بود
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب استان
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • چین به دنبال قطارهای سریع السیر باری
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است