Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به نهایی شدن نزدیک به ۲۰ برنامه مدیریت جامع با رویکرد زیست‌بومی،گفت: در حال حاضر برخی از تالاب‌های با اهمیت کشور صاحب برنامه مدیریت جامع هستند که در فرایند اجرا قرار دارند و به جهت کمک به اجرای مناسب این برنامه‌ها لازم است که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبشت ادامه داد: با توجه به حضور دائمی محیط‌بانان تالابی در منطقه و نقش بسیار با اهمیت این افراد در اجرای میدانی برنامه‌ها، کارگاه چهار روزه‌ای در ارومیه با حضور محیط‌بانان تالاب‌هایی که صاحب برنامه مدیریت جامع هستند تشکیل و نقش این افراد در اجرایی شدن برنامه‌ها مرور و بررسی شد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به اهمیت اجرای نقشه‌های زون بندی تالاب‌ها با کمک محیط‌بانان تالابی،افزود: یکی از بخش‌های برنامه‌های مدیریت جامع تالاب نقشه‌های زون بندی و کاربری‌هایی است که برای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها تهیه شده است که در این کارگاه علاوه بر مرور نقشه‌ها فرایند اجرایی آنها نیز تشریح و نقش محیط‌بانان در اجرای آنها به بحث و بررسی گذاشته شد.

 وی ادامه داد: بررسی نقشه حوضه آبریز تالاب‌ها و نحوه رصد پایش تغییرات تأثیرگذار بر اکوسیستم تالاب‌ها از دیگر مواردی بود که در کارگاه به بحث و بررسی گذاشته شد.

کارگاه «نقش محیط‌بانان تالابی در اجرای برنامه‌های مدیریت جامع» در دو دوره و برای هر دوره ۵۰ محیط‌بان در ارومیه در حال برگزاری است.

کد خبر 4461370

منبع: مهر

کلیدواژه: برگزاری دوره آموزشی طرح حفاظت از تالاب های ایران محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد