Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@14:42:52 GMT

عکس/ محاکمه ۱۰ عضو داعش در قفس در دادگاه اردن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۴۳۲۷

عکس/ محاکمه ۱۰ عضو داعش در قفس در دادگاه اردن

خرداد:10 نفر از عناصر تروریستی داعش به اتهام دست داشتن در حمله مسلحانه سال 2016 در کرک اردن به سه سال حبس تا حبس ابد محکوم شدند.

دادگاهی در اردن  10 نفر را به سه سال تا حبس ابد در رابطه با حمله مرگبار 2016 که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت محکوم کرد.

 در حمله مسلحانه سال 2016 در شهر کرک اردن هفت پلیس و دو غیر نظامی اردنی و همچنین یک زن گردشگر کانادایی کشته و 34 نفر دیگر هم مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محکومین در دادگاه امنیتی اردن به اعمال تروریستی، در اختیار داشتن غیرقانونی سلاح و تولید بمب متهم شدند.

دو نفر از آنان به حبس ابد و سه نفر دیگر به 15 سال در زندان و پنج نفر هم به سه سال زندان محکوم شدند. یکی از متهمین تبرئه شد.

 


برچسب ها: محاکمه ، داعش ، اردن ، دادگاه

منبع: خرداد

کلیدواژه: محاکمه داعش اردن دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل تنش در منطقه را به اشغالگری این رژیم دانست و گفت که ایران به دنبال درگیری و جنگ نیست.

او گفت که رژیم اسرائیل حدود ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۳۰۰۰ کودک و همین تعداد زن را در غزه کشت و غزه را ویران کرد اما اراده مردم آن برای زندگی کردن را نتوانست بشکند.

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه «صلح، ثبات و امنیت حاصل نمی شود مگر با تحقق حقوق کودکان فلسطین در یک کشور مستقل فلسطین»، اظهار داشت: اشغال و صلح ضد هم هستند و به هم نمی رسند.

الصفدی درباره خطر تشدید تنش و جنگ هشدار داد و گفت: «خطر تشدید و گسترش جنگ در غزه به صورت منطقه ای هر لحظه که تجاوزات ادامه می یابد بیشتر می شود».

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ایران به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: پس از اعلام عدم تشدید تنش از سوی ایران، باید از تشدید تنش از سوی اسرائیل در منطقه جلوگیری کرد».

ایمن الصفدی در ادامه مدعی شد: «باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل یا ایران، اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند».

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه این کشور افزود: «تجاوز به غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد و صلحی که به اشغال پایان می دهد، تضمین کننده امنیت و صلح است».

صفدی در مورد قصد رژیم اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه نیز اظهار داشت: «نمی توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد و ما نسبت به این حمله و عواقب آن هشدار می دهیم و شورای امنیت باید اسرائیل را ملزم به جلوگیری از این امر کند».

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم