Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- فرماندار مهاباد گفت: سفر قبلي رييس جمهوري به شهرستان مهاباد /خرداد 1395/ براي اين شهرستان پر خير و برکت بود و علاوه بر افتتاح طرح هاي بزرگ مصوبات خوبي نيز داشت که 80 درصد آن ها محقق شده است.

ايرج شجاعي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين سفر طرح هايي مانند تصفيه خانه آب شرب مهاباد، توسعه آبياري تحت فشار، گازرساني به بخش روستايي و چندين طرح راه سازي مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در بخش آب شرب تاکنون 110 ميليارد ريال براي ساخت برج آبگيري از سد مهاباد و 800 ميليارد ريال براي احداث تصفيه خانه اين شهر هزينه شده است.
شجاعي افزود: در بخش توسعه آبياري تحت فشار نيز تاکنون عمليات اجرايي بيش از هفت هزار هکتار در پاياب سد مهاباد و تصفيه خانه فاضلاب اين شهر آغاز شده است.
وي بيان کرد: در بخش گازرساني روستايي نيز هم اکنون عمليات گازرساني به روستاهاي اين شهرستان در چهار حوزه در حال انجام است و عمليات راهسازي نيز در مناطق مختلف بين شهري و روستايي صورت مي گيرد.
فرماندار مهاباد يادآور شد: در سفر قبلي رييس جمهوري علاوه بر افتتاح مجتمع پتروشيمي مهاباد، 341 طرح عمراني و اقتصادي نيز با بيش از 20 هزار و 790 ميليارد ريال سرمايه گذاري در اين شهرستان افتتاح شد.
وي افزود: براي احداث مجتمع پتروشيمي مهاباد، در مجموع 12 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است که شامل 240 ميليون يورو سرمايه گذاري ارزي و سه هزار و 200 ميليارد ريال سرمايه گذاري ريالي بود.
فرماندار مهاباد با اشاره به اينکه در سفر اخير هيات دولت تدبير و اميد به آذربايجان غربي، رييس جمهوري تنها به شمال استان سفر مي کند، افزود: در اين سفر تعدادي از وزرا و معاونان آنان به شهرستان هاي جنوب آذربايجان غربي از جمله مهاباد سفر مي کنند.
شجاعي گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در اين سفر حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات و 2 تن از معاونان وزير جهادکشاورزي و ورزش و جوانان به مهاباد سفر مي کنند.
وي افزود: قرار است در اين سفر چهار طرح ورزشي شامل سه زمين چمن مصنوعي و سالن چند منظوره روستايي، کشتارگاه صنعتي کشت و صنعت مهاباد و سردخانه پنج هزار تُني و چند طرح ديگر در اين شهرستان به بهره برداري برسد.
به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام حسن روحاني روز دوشنبه /فردا/ ميهمان مردم آذربايجان غربي خواهد بود و ساعت 9 صبح آن روز در ورزشگاه شهيد چمران خوي سخنراني خواهد کرد.
در اين سفر يکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه هاي بهداشتي درماني، گازرساني، آبخيزداري، فرودگاه، راه آهن نيروگاه سيکل ترکيبي با هزينه 9 هزار و 971 ميليارد ريالي افتتاح و 2 طرح در بخش هاي آبخيزداري و گازرساني روستايي به ارزش 486 ميليارد ريالي کلنگ زني مي شود.
3020/6185/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است

نظام الدین کارگزار گفت: رباط «عباس آباد» در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، مزار «مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی» در این شهر و «میل کرات» در جاده اصلی تایباد به خواف از مهمترین آثار تاریخی شهرستان تایباد به شمار می روند که نسبت به سایر بناها نیاز بیشتری به بهسازی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیر قدمت بودن بناهای تاریخی این منطقه، همه ساله برای نگهداری و مرمت این آثار افزون بر ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری شهر «مشهدریزه» ، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قسمتی از بدنه و بام سازی مزار «شاهزاده قاسم» هزینه شد.

وی گفت: پارسال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت رباط عباس آباد که یک اثر ثبت شده جهانی است، مصوب شد.

کارگزار با اشاره به اینکه دیار مرزی تایباد بناهایی از دوره سلجوقی تا قاجاریه را در خود جای داده است، بیان کرد: برای راه اندازی موزه نسخ خطی در محل آب انبار تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی طی چند سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده ولی تاکنون به بهره برداری نهایی نرسیده است.

شهرستان تایباد ۷۱ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی دارد.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است